Voiko Minisun Mama eli raskaana oleville tarkoitettu monivitamiini aiheuttaa pahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Olen raskaana rv 8+2 ja olen syönyt tuota Minisunin Mamaa nyt 3 viikkoa. Ihmettelin, että on aikaisempia raskauksia pahempaa pahoinvointia ja kun neuvolassa terkkari kysyi, että milloin pahoinvointi alkoi niin jotenkin siinä tajusin, että se alkoi samaan aikaan kun aloitin tuon Minisunin käytön. Onkohan se mahdollista, että monivitamiini aiheuttaa pahoinvointia?

Tätä Minisunia ennen käytin Multivitaa ja myös aikaisemmissa raskauksissakin. Ja silloin ei ollut pahoinvointia.

Aika usein se raskaus taitaa aiheuttaa pahoinvointia, eikä kaikki raskaudet ole samanlaisia.... Otatko sen tyhjään vatsaan aamulla vai vasta päivällä: kannattaa kokeilla eri aikoja.

Hei!

Monivitamiinivalmisteet voivat joillekin aiheuttaa pahoinvointia, varsinkin jos ne ottaa tyhjään vatsaan. Suosittelisin siis kokeilemaan monivitamiinin ottamista vasta aamupalan jälkeen.

Hei!

Monivitamiinivalmisteet voivat joillekin aiheuttaa pahoinvointia, varsinkin jos ne ottaa tyhjään vatsaan. Suosittelisin siis kokeilemaan monivitamiinin ottamista vasta aamupalan jälkeen.

Miten sit on mahdollista, että aikaisemmin käyttämäni Multivitan raskaus ei aiheuttanut pahaa oloa vaikka otin sen ennen aamupalaa tyhjään vatsaan? Voiko olla siis merkistä kiinni?

Eri valmistajien tuotteissa on eri määrät vitamiineja ja hivenaineita. Myös valmistuksessa käytetytyt apuaineet voivat vaihdella valmistekohtaisesti. Voi olla, että jokin apuaine myös ärsyttää tyhjää vatsaa ja aiheuttaa pahoinvointia.

Rasvaliukoiset aineet on hyvä ottaa ruuan yhteydessä, jolloin ne liukenevat rasvaan ja tätä myöten elimistö pystyy niitä hyötykäyttämään.

Jos olet kokenut ettei Multivitan valmiste aiheuta pahoinvointia, niin mikset sitä käyttäisi myös jatkossa?

mulla itselläni, vielä asiaan palatakseni, ei ole tullut tästä hönttiä oloa kun olen sen aamulla tyhjään vatsaan ottanut ennen aamupalaa. Olen kyllä tosin syönyt aamupalan sen jälkeen, hmm..
No raskaudet on kuitenkin kaikilla erilaisia :-) kannattaapi varmaankin vaihtaa takaisin siihen vanhaan kun se toimi sinulla paremmin.

Itelläni tuo minisunin mama valmiste aiheutti oksentamista ja pahaa oloa. Kestin sitä semmoisen 1½ kk ja totesin, etten vaan enää pystynyt ottamaan sitä. Ja heti kun lopetin tuotteen käytön olokin parani (tottakai normi pahoinvointia on, mutta ei niin pahaa kuin se oli tuon vitamiinin ottamisen aikana). Ja itse aina otin sen ruuan jälkeen, muttei silti poistanut pahaa oloa. Joten nyt sitten mietin toisen valmisteen käyttöä, vaikka koetankin suurimman osan vitamiineista yms tarvittavista saada ruuasta.

Yhteistyössä