Voiko mies oikeesti tehdä näin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotityöt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotityöt

Vieras
Mä en niin jaksa tuota mun miestä!Välillä tuntuu että olis helpompaa pakata lapset autoon ja sanoa morjens,mutta sitten taas kun ajattelee kunnolla ja pitemmän päälle niin ei sitä erota haluaisi,mies vaan osaa olla niin juntti ja ärsyttävä!

Tilanne on se että meillä on 2 lasta 1 & 3v,minä olen heidän kanssaan kotona päivät pitkät,ja ne on minulla mukana lähes aina.

Kotona hoidan kaikki kotityöt,mies ei koskaan laita meillä ruokaa eikä siivoa.Se asia onkin se mikä ottaa pattiin ja lujaa!Oon monesti sanonut että voisi sekin jotain tehdä en vaadi mitään suuria,mutta olis hirveen kivaa jos tyhjäis tiskikoneen tai syöttäs lapsen ilman KÄSKEMÄTTÄ!

Ja se että kaikki vaatteet jätetään lattialle lojumaan tai siis tuon yhden avonaisen kaapin lattialle eteisessä.MAitopurkit yms jääkaapista tulleet tyhjät paketit jätetään pöydälle kun niitä varten on roskiskin.Tiskit jätetään pöydälle. HUoh.Nuo olisi esim sellasia asioita että kun sais tekemään niin voisin olla iloinen.

Nyt alkaa mennä niin hermo että vaan kiukuttelen aina kun sanon miehelle että vois sekin jotain tehdä etten jaksa olla aina siivoamassa ja puunaamassa muitten jälkiä niin vetoaa siihen että käy töissä ja tekee piha hommat.Meillä on siis tässä peltohommia yms hänen vanhempiensa kanssa.Niiäkään nyt ei toki ole joka päivä.Puinnit yms muut.

Mutta mitäs minä sitten teen jos en "töitä" hoidan lapsia aina,koitan siinä sivussa hoitaa myös omaa pientä bisnestäni joka ei toki oo niin joka päiväistä,mutta myös minä tykkäisin tehdä jotain omaa juttua niin ettei lapset ole koko ajan huutamassa kintuissa.Varsinkin tämä pienin.

Onneksi kohta alkaa jumppa niin saan edes hetken "rauhaa".

Onko muilla tollasia miehiä vai onko mun ainut tollo??

Monella on. Kova kovaa vasten, jos haluat muutosta asiaan. Selkeää selittämistä ja teidän työ/ vapaa-aikatuntien laskemista paperille näytiksi. Jos se ei auta, sitten kovemmalla äänellä vaatimista, palvelun (esim. miehen pyykin pesu) lopettamista. Lopulta sitten superjäreät keinot käyttöön, jos muutosta ei tapahdu. Esim. lähteminen hetkeksi lasten kanssa pois. Kukaan ei saa olla perheessä vapaamatkustaja.

Juu idioottihan tuo on,mutta mä oon kans idiootti kun haluan sitä katella.
Monesti oon ajatellut että lakkaan tekemästä ja annan olla sotkua,mutta sitten alkaa jo niin itteä ärsyttämään ja pakko siivota.Ehkäpä mä nyt aloitan sen pyykinpesu lakon :)

Meillä vähän sama tilanne. Kun sanon kotitöistä, että voisitko tehdä, sanoo kyllä joskus että joo joo, mutta monesti myös vetoaa siihen, että hän elättää perheen ja tekee kovasti hommia. Joskus saan kuulla valittavani, ja sanoo että 'saat kyllä kohta lähteä töihin'. Ikään kuin rangaistuksena siitä, että pyydän häntä tekemään jotain kotihommia.

Kyllä hän nyt jotain tekee, laittaa keittiötä jne, mutta siihen melkein jää nykyään. Pyykkiä en kyllä edes anna pestä, koska koulutuksen jälkeenkään hänellä ei ole mitään käsitystä värilajittelusta. Valkoista mustien seassa jne.

Tyttöä kyllä hoitaa hyvin, pääsen lähtemään illalla sovitusti omiin menoihin, mutta siinä missä minä aina teen jotain kotihommaa kun olen kotona, hänen kotivuoronsa jäljeltä ei ole kyllä mikään sotku selvinnyt. Eniten rassaa se, että antaa lapselle aina purkkiruokaa, vaikka voisi pienellä vaivalla tehdä jotain itse. Jätän kyllä monesti jääkaappiin valmiin annoksen, mutta toivoisin todellakin sitä oma-aloitteisuutta ruoan laitossa! Menee siis siitä, mistä aita on matalin.

Muuten on kyllä todella hyvä isä ja perillä lapsen touhuista ja jutuista, hoitaa ihanasti. Mutta ne kotityöt...

Ihanaa että on joku joka ymmärtää:) Tuo sun tekstisi tuli kuin minun suustani.Minä kans kyllä pääsen lähtemään omiin menoihini jos vaan ilmoitan että on menoa.Mä kun olen vaan tottunut että lapset on mukana niin shoppailutkin hoidan melkein päivällä kun mies on töissä.

Joskus minä kun oon katsellut töitä on hän tuumannut että mitä sä nyt niitä katot ei sun vielä tarvi töihin mennä ja hän ei haluaisi viedä lapsia hoitoon.Osaa kyllä hoitaa lapsia ja ottaa isompaa mukaansa kun pellollekkin lähtee,mutta just ne kotityöt!!AAAGGRRHHHH.Niistä kun se vielä vois tehdä edes jotain PIENTÄ niin mä olisin tyytyväinen! Muuten kyllä on ihana mies!

Yhteistyössä