Voiko mennä saunaan, jos on synnyttänyt edellispäivänä?

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Senkus meet kunha otat puhtaan laudeliinan, ja mieluiten sellaisen mikä on vaan sun käytössä :) Tai ainakin näin mulle kätilö suositteli :)
kertakäyttönen vaipanvaihtoalusta on varmaan passeli. :D
jospa mä pikasissa löylyissä käväsen.
oon ihan kunnossa fyysisesti ja kotiinkin mut päästettiin, niin kai mää uskallan. :D
 
Lila
Minä olen aina mennyt, kun vaan on mieli tehnyt. Lauteille vaan jotain suojaksi. En voi ymmärtää miksi se lämpö ja vesihuuru olisi synnyttäneelle vaarallista. Ja ei minulle ainakaan ole ollut....
 
=)
No sehän toki riippuu miten on synnyttänyt/tikkien ja toipumisen määrästä. Sektion jälkeen ei ole suositeltavaa mennä ihan samoin tein saunaan (vatsa täynnä tikkejä, niin haava ei välttämättä tykkää hyvää), mut jos ollu normaali alatiesynnytys, niin miksi ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
No sehän toki riippuu miten on synnyttänyt/tikkien ja toipumisen määrästä. Sektion jälkeen ei ole suositeltavaa mennä ihan samoin tein saunaan (vatsa täynnä tikkejä, niin haava ei välttämättä tykkää hyvää), mut jos ollu normaali alatiesynnytys, niin miksi ei?
no näinhän se tietty on. :)
mulla ei ole tikkejä missään.
 
Neuvot on monet juu. Mutta ei mua kyllä saunasta oo käsketty poissa pysymään - kunhan tosiaan käyttää sitä laudeliinaa. Ja tietty tikit ei ny niin kuumasta tykkää, mut tuskin sä siellä ny kauaa olet ja mitään hirmusia löylyjä otat - luulisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kuulemma kuukauteen ei saisi mennä synnytyssairaalan ohjeiden mukaisesti...
Mistähän tuollaiset "ohjeet" on peräisin? Mulle sanottiin että voi mennä heti seuraavana päivänä, ja niin meninkin. =)
Kätilöopistolta. Olen kysynyt asiasta vuonna 2004 ja vuonna 2007.
Olen noudattanut ohjeita.
 
hox
Mä vuosin niin paljon etten kyllä olis menny :D Ja sit ku synnytyksessä menettää jonkun verran verta niin voi vähän huipata.

Arvelisin, että oman voinnin mukaan ja puhtaudesta pitää tietty pitää huolta.
 
Pojan äippä
Ei kannata mennä vielä. Mulle sanottiin, että kannattaa olla ihan useampi päivä (ellei viikkokin) saunomatta synnytyksen jälkeen. Jos kaikesta huolimatta aikoo mennä saunaan, niin kannattaa puhtaudesta huolehtia kunnolla eikä istu esim. lauteilla ilman laudeliinaa.
 

Yhteistyössä