Voiko mennä huomenna tarhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiitu

Vieras
Tyttömme reilu 2 vee räkii ja pärskii. Mittasin pyllystä kuumeen ennen nukkumaan menoa - 37,4. Yleisvointi on hyvä. Pirteä ja söi iltapuuron hyvin. Katsonko tilanteen uudestaan aamulla? NÄyttääkö pyllystä mitattu lämpö kuinka paljon "liikaa"?

Tänään tyttöäni hakiessa tein nopean silmämääräisen gallupin päiväkodissa lasten terveystilanteesta. 10 lapsesta (1-3-vuotiaita) yli puolet oli selvästi räkäisiä, pärskiviä ja yskäisiä. Myös omani, mutta lievimmästä päästä. Eli jos on kuumeeton, veisin hoitoon.

No eihän 37.4 ole edes kuumetta, jos on mitattu pyllystä. Ja eiköhän siellä päiväkodissa räkä valu yhdeltä sun toiselta. Ja toisekseen, vaikka olet huomisen kotosalla lapsen kanss, niin eiköhän se räkä valu vielä ylihuomennakin...minä siis veisin, jos aamulla ihan hyväkuntoinen.

Mistä kuumeesta/ lämmöstä oikein puhutte?? Pepusta mitattuna 37,4 on ihan normilämpö.

Mutta en kyllä veisi kovin räkäistä ja pärskivää lasta hoitoon. On typerä laittaa vahino kiertämään.

Siis mistä näitä taukkeja riittää? Ensinnäkin: miksi mittaat 2-vuotiaalta kuumeen pepusta? Mittaa kainalosta niin saat oikean lukeman. ja toisekseen, monesti se pärskiminen on vasta taudin alkua. Epäilen, että ei ole aamulla hoitokuntoinen!

Alkuperäinen kirjoittaja voi :
Siis mistä näitä taukkeja riittää? Ensinnäkin: miksi mittaat 2-vuotiaalta kuumeen pepusta? Mittaa kainalosta niin saat oikean lukeman. ja toisekseen, monesti se pärskiminen on vasta taudin alkua. Epäilen, että ei ole aamulla hoitokuntoinen!

Kiitos vastauksestasi. Olen aina mitannut lämmön pepusta ja näin tulen tekemään. Tähän asiaan en pyytänyt neuvoa

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
Alkuperäinen kirjoittaja voi :

Kiitos vastauksestasi. Olen aina mitannut lämmön pepusta ja näin tulen tekemään. Tähän asiaan en pyytänyt neuvoa

Jos olet aina pepusta mitannut, tiedät varmaan mikä on tyttösi normaalilämpö sieltä mitattuna, eikö? :)