Voiko matkustaa ulkomaille, jos ei osaa oikein yhtään englantia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummikon tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ummikon tytär

Vieras
Mihinkä maihin voi huoletta matkustaa huonolla englannilla?
Mun äiti on lähdössä YKSIN (Ranskaan) ja hän ei osaa puhua englantia ja ymmärtääkin hyvin huonosti.
Olen huolissani. Ehkä turhaan?

Mun mummu on matkustellut paljon ulkomaille, eikä osaa englantia saati muitakaan kieliä. Ihmeesti se on päässyt aina perille. Viimeksi matkasi Kiinaan ja teki kaksi lennonvaihtoa ihan tuosta vaan :D Taksien kanssa vaan täytyy olla tarkkana ettei tuu huijatuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ummikon tytär;24099343:
Mihinkä maihin voi huoletta matkustaa huonolla englannilla?
Mun äiti on lähdössä YKSIN (Ranskaan) ja hän ei osaa puhua englantia ja ymmärtääkin hyvin huonosti.
Olen huolissani. Ehkä turhaan?

Ranskassa selviää aika hyvin esim ranskan kielellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ranskankävijä;24099356:
Ranskassa selviää aika hyvin esim ranskan kielellä.

Niin, että alotuksestani et sitten ymmärtänyt, että äitini ei osaa ranskaakaan? Hän siis puhuu ainoastaan suomenkieltä hyvin.

[QUOTE="aapee";24099385]Niin, että alotuksestani et sitten ymmärtänyt, että äitini ei osaa ranskaakaan? Hän siis puhuu ainoastaan suomenkieltä hyvin.[/QUOTE]

Niin, aloituksessasi jankkasit englannista. Emme ole selvännäkijöitä me palstalaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Ranskankävijä;24099397:
Niin, aloituksessasi jankkasit englannista. Emme ole selvännäkijöitä me palstalaiset.

No jos ap:n äiti osaisi ranskaa, niin miksi täällä huolehtisi englanninkielen taidoista? Äly hoi, älä jätä!

[QUOTE="vieras";24099441]No jos ap:n äiti osaisi ranskaa, niin miksi täällä huolehtisi englanninkielen taidoista? Äly hoi, älä jätä![/QUOTE]

Kyllä tämän palstan kyselijät on kuule äly jättänyt jo aikaa sitten...

Eiköhän hän pärjää, jos on matkustellut aikaisemmin. Mutta jos on eka kertaa lähdössä eikä ole aiemmin matkustanut lentäen eikä yöpynyt hotelleissa, niin siinä tapauksessa matkustaminen on voi olla liian vaikeaa.

Eikö ap olisi voinut laittaa aloitukseensa, että hänen äitinsä ei osaa vieraita kieliä, tai että hän puhuu vain suomea ?

Mitä tuo englannin kielen osamattomuus liittyy Ranskaan matkustamiseen ?

Eikö ap olisi voinut laittaa aloitukseensa, että hänen äitinsä ei osaa vieraita kieliä, tai että hän puhuu vain suomea ?

Mitä tuo englannin kielen osamattomuus liittyy Ranskaan matkustamiseen ?

No englanti on kato sellanen yleinen matkustuskieli. Jos ei tosta nyt ymmärtänyt, ettei se osaa ranskaakaan, niin aika pöljä saa olla. Ei mulla ainakaan vaatinut kauheita ponnisteluja, että tajusin mitä tossa tarkotettiin. Höh.

Ei ne Ranskassa kovin mielellään edes puhu englantia. Mun kasikymppinen mummo on kans matkustanu vaikka ei sanaakaan englantia osaa. Ehkä joku opaskirja, jossa on tärkeimpiä fraaseja olisi kätevä. Tai opetat sille ainaki sanat "help" ja "police".

Yhteistyössä