Voiko lukihäiriö tulla yli kolmekymppiselle?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Joku päivä luin tältä palstalta, että joku käy jossakin Helsinkiläisessä uimahallissa aamu-unilla. Ihmettelin itsekseni, että miksi pitää mennä uimahalliin nukkumaan, miksei voi nukkua kotonaan. Ja sit mietin sitäkin, et onko niissä jotain lepohuoneita vai missä se siellä oikein nukkuu.

Luin jutun uudestaan ja se palstalainen kävikin aamu-u i n n i l l a siellä hallilla (yllätys, yllätys). :xmas:

Joku päivä olin kaverin kanssa puhelimessa ja kaupan jugurttihyllyllä. Katselin siellä jugurtteja meen 1v:lle ja totesinkin kaverille, et mä otan tätä, tää on luomujugurttia. Aloin lukemaan tuoteselostetta ja ihmettelin, että mikä tästä jugusta tekee luomun KUNNES luin uudelleen ja se olikin l u u m ujugurttia. :xmas:

Eilen ihmettelin miehelle ääneen, et mikä ihme on asiallinen keittokirja. Onko niitä epäasiallisiakin? Kun 3+1-kuvastossa oli sellainen asiallinen keittokirja. Taas aloin tavata uudelleen ja se olikin aasialainen keittokirja...:laugh:

Mulla on peruskoulussa ollut äikän numero aina ysi tai kymppi ja nyt mä töpeksin koko ajan. Voiko lukihäiriö oikeasti tulla yli 30-vuotiaana?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta:
Masennukseen voi liittyä lukihäiriön tyyppistä sössimistä...

Tai ihan vaan väsymykseen. Oikeen muotia tuo masentuneisuus ja kaikilla pitäs olla.

Niin, ihan vain väsymykseen myös. Kaikilla ei "pitäis" olla masennusta, mutta joillakin silti on. En vaan minäkään tiennyt, että se vie lukutaidonkin.

Alappa syödä B-vitamiinia. Mulla kans alko tollanen kummallinen käytös. Aloin sanomaan vääriä sanoja tavallisten sanojen paikalla. Esim pöytä oli banaani. Ja auton avaimet saattoivat löytyä jääkaapista. Paniikissa kävin lääkärissä, jossa ei löydetty mitään, mutta lääkäri kehotti syömään B-vitamiinia. Oireet hävis. En tiedä käykö niin sun kohdalla, mutta eipä B-vitamiinin lisäämisestä haittaakaan ole.

Väsymyksestä se vaan johtuu, ainakin itellä.
Luulin just yhdestä ketjusta että siinä lukee "levoton puute", vaikka luki "levon puute" :D
Levoton on vaan vähän nyt puutteessa...

Yhteistyössä