Voiko lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Katja"

Vieras
Olen ollut erään henkilöstönvuokrausyriyksen kautta helmikuusta työssä eräässä yrityksessä ja työsopimukseni päättyy syyskuun lopussa siellä. Aikovat ilmeisesti jatkaa sen jälkeen siten, että olisin yrityksen omilla kirjoilla toistaiseksi samassa tehtävässä.

Työilmapiiri on erittäin huono ja en haluaisi allekirjoittaa työsopimusta syyskuun jälkeen koska joka päivä ajattelen, että en pysty menemään sinne enää.

Henkilöstönvuokrausyrityksethän saavat rekrytointipalkkion silloin kun yritys jossa työskentelee palkkaa omille kirjoilleen. Hakiessani tätä työtä työhakemuksessa oli teksti: työntekijällä mahdollisuus työlllistyä määräaikaisuuden jälkeen heidän omille kirjoilleen. Joudunkohan maksamaan rektytointipalkkion sakkona omasta "pussista" vai tuleekohan minulle mitään sanktioita?

Kannattakoohan mennä puhumaan tilanteestani vuokrayritykseen jo ennen syyskuun loppua vai sanonko syyn miksi en halua heidän asiakasyritykseensä töihin vasta kun sopimusta jatkettaisiin? Auttakaa, en jaksaisi mennä enää töihin kyseiseen yritykseen. Onko kellään kokemusta siitä, ettei ole halunnutkaan työllistyä yrityksen omille kirjoille. Mitä sanktioita tuli?

Olisi ihanaa jos joku vastaisi tähän. Eikö kukaan teistä ole ollut menemättä asiakasyrityksen kirjoille vuokratyösuhteen päätyttyä? Jännittää paljon tämä tilanne. Kiitos jo etukäteen jos joku vastaa:)

Ei tule sanktioita. Menet puhumaan henksuvuokrausfirmaan ja kerrot tilanteen, jolloin he osaavat olla yhteydessä firmaan ja etsiä uutta työntekijää jo ajoissa. Siitä varmasti hermostutaan, jos työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa sanot ettet jatka, tuollaiset asiat täytyy hoitaa ajoissa. Sinä et kuitenkaan joudu maksamaan mitään kenellekkään, olethan vain määräaikaisen sopimuksen voimassaoloajan töissä, sen jälkeen sinua ei velvoita mikään.

Sitä pelkään, että kun menen kertomaan tilanteen henkilöstövuokrausfirmaan työkkäri antaa karenssia minulle työstä kieltäytymisestä. En pystyisi olemaan työssä enää kun olen kertonut tilanteesta henkilöstövuokraukseen. Lisäksi jos lopetan määräaikaisuuden joudun maksamaan kahden kuukauden palkan sanktiona henkilöstövuokraukseen. kiitos vastauksesta:) Osaatko sinä tai joku vielä selventää?

Työkkäriin voit koittaa selventää tilannetta, miksi olet kieltäytynyt työstä, sen perusteella sitten joko määräävät tai eivät määrää karenssia, jos työpaikalla on jokin selkeä 'juttu', jonka takia et voi siellä työskennellä tai voit siellä ollessa pahoin tai koet että sinua kiusataan tms, saattaa työkkäri hyvinkin joustaa karenssikäytännön vuoksi. Jos lopetat määräaikaisen työsuhteen kesken, saatat joutua maksamaan sanktioita, mutta jos määräaikaisuuden loputtua ja siirtyessäsi firman kirjoille, et haluakaan jatkaa sopimusta, ei sinua velvoita mikään. Mutta kannattaa tosiaan kertoa näistä aikeista jo etukäteen ja keskustella työoloista henkilöstövuokrausyrityksen kanssa, koska työkkäri saattaa kysellä sitten sieltä että mitä on tapahtunut, miksi ei sopimusta jatkettu jne.

Yhteistyössä