Voiko lievä virtsatietulehdus (mahd.) parantua itsekseen vai mitä.......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
muuta vaivaa tämä voi olla?

Viime torstaina tehtiin inseminaatio. Toimenpide kesti jonkin aikaa, kun lekuri ei sitä ihan osannut oikein tehdä. Tuolloin jo hieman tuntui kirvelyä emättimen puolella johtuen instrumenteista.

Koko viikonlopun sitten tuota kirvelyä jatkui ja varsinkin pissaamisen yhteydessä tuntui jossakin sisällä kova vihlaiseva kirvelevä tunne.

Eilen aamulla ei kirvelyvaivaa ollut, mutta tuo kirvelevä tunne pissaaminen yhteydessä jatkui myöhemmin päivällä.

Tänään ei kanssa aamulla ollut kanssa kirvelevää tunnetta pissaamisen yhteydessä, mutta nyt sitten taas on alkanut alapäätä hiljakseen kirvelemään.

Kuitenkin en nyt tiedä, että onko tämä lievä virtsatietulehdus vai jotain muuta. Kaipa tuollainen "pissatulehdus" menisi ohitse itsestäänkin, vai onko noin asia?

Koko ajan olen myös pohtinut olivatko ne instrumentit täysin puhtaita vai mahdoinko jonkun pöpön niistä saada.

Mietin myös mahdollisia jatkohoitoja, että kerta tämmöistä nyt tuli, niin onpa kiva lähteä jossain vaiheessa hoitoihin. Tämä kun oli viimeinen ns. tätä kevyempää hoitoa ja jatkossa on edessä IVF - hoidot, jos ei tästä tärppiä tule.

Khimaira, söin kunnolla C-vitamiinia perjantaina ja että oli kamalat vaivat lauantaina. Pitkin päivää jouduin ramppaamaan vessassa ja kirveli tuhottomasti. Ajattelin, että jos C-vitan syönti ei ollutkaan hyvä juttu. Olen myös juonut karpalomehua ja muita vitamiinipitoisia mehuja koko viikonlopun ajan. Käynyt siis usein vessassa ja ei vain tämä vaiva helpota. Hieman toki runsaammalla juomisella kirvelyvaiva vähenee. Mutta ei kokonaan se pois vain mene.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;27126442:
Khimaira, söin kunnolla C-vitamiinia perjantaina ja että oli kamalat vaivat lauantaina. Pitkin päivää jouduin ramppaamaan vessassa ja kirveli tuhottomasti. Ajattelin, että jos C-vitan syönti ei ollutkaan hyvä juttu. Olen myös juonut karpalomehua ja muita vitamiinipitoisia mehuja koko viikonlopun ajan. Käynyt siis usein vessassa ja ei vain tämä vaiva helpota. Hieman toki runsaammalla juomisella kirvelyvaiva vähenee. Mutta ei kokonaan se pois vain mene.

sitten varmaan kannattaa mennä lekuriin.

Mä olen saannut synnärillä katetroinnista virtsatulehduksen. Istrumentit ja välineet kyllä ovat puhtaita, mutta tekotapa ei välttämättä ole..

Voi. Mulla oli ennen jatkuvasti virtsatientulehdus ja silloin hain usein kuurin, kunnes lääkäri sanoi kun tulhedus "hyppäs" suoraan munuaisiin, että ala juomaan karpalomehua tai puolukkamehua. Ja heti pissalle kun siltä tuntuu. Mä myös silloin kun tulehdus alkaa tuntua huiluttelen haalealla vedellä alapäätä monesti päivässä ja alushousut vaihdan joka kerta huiluttelun jälkeen. Jos pidät stringejä, niin nekin kannattaa vaihtaa toisenlaisiin ainakin sen tulehduksen ajaksi.

Kirvely voi johtua myös limakalvojen ärsyyntymisestä, kun paikkoja on kaiveltu. Ei välttömöttä ole tulehdus. Mulla ainakin vtissä on ihan todella kurja olo kaikin puolin, alavatsaan sattuu ja kirvelee myös muulloin kuin pissatessa. Mut käy tkssa jöttämässänäyte, alustava tulos selviää muutamassa minuutissa. Sitä ennen kannattaa olla. Ahd kauan pissaamatta, vaikka 4tuntia jos vain onnistuu.

mulla oli jatkuva vti kierre ja sanottiin ettei tulehdus lähde ilman antibioottia. alkavat oireet voi hävitä kun juo runsaasti mut jos on jo tulehdukseksi ehtiny ni ei auta ku lääkitys!

Noh seuraava mahis labraan menoa ajatellen, on torstai. Silloin olen kanssa iltavuorossa ja voin aamusta käydä terkkarissa. Tämä ja huominen päivä on vielä jaksettava olla. Nytkin on jokseenkin ikävä olla, kun pissattaisi, vaan ei tule mitään ja kirvelee. Eikä täällä kotona ole nyt edes mitään vitamiinimehua mitä joisi.
Eli siis töissä on juotava runsaasti ja hypättävä vessassa vähän väliä.

Sitäkin kyllä tässä kanssa mietin, että jos tämä on virtsatietulehdus ja saan siihen antibiootit, että voiko noiden myrkkyjen (lääkkeet) takia mennä tämä inseminaatiokerta ihan pieleen? Eli että raskaus ei ala lääkkeiden syömisen takia.

Mä olen ymmärtänyt, että virtsatientulehduksessa kannattaa juoda paljon, vaikka pelkkää vettä. Vessassakäyminen sitten jotenkin auttaa pääsemään niistä pöpöistä eroon.

Aika paljonhan noi vti:n oireilta kuulostaa. Mutta jos nyt et ole edes pääsemässä näytettä antamaan, niin voithan peilillä tsekata ettei ole mitään nirhaumaa alapäässä mikä aiheuttaisi sen kirvelyn. Tosin eihän se selitä tiheävirtsaisuutta yms. Mutta reipasta vedenjuontia nyt tosiaan, että virtsaelimet vähän huuhtoutuisi. Se näyte kyllä kannattaa käydä jättämässä.

Naisella kun nuo kaikki röörit on sen verran lähekkäin toisiaan, niin pöpötkin vaeltaa helpommin vääriin paikkoihin. Juuri tuo Khimairan mainitsema katetrointi on hyvä esimerkki, varsinkin synnytyksen aikana sitä on haasteellista tehdä täysin steriilisti kun on kaikki mahdolliset eritteet pelissä ja joskus vauvan pää painaa niin, ettei katetria meinaa edes saada virtsaputkesta läpi rakkoon asti.

Mulla on noita tulehduksia tosi usein ja on sellanen paineen tunne alapaassa ja tunne, etta pitaa menna pissalle ihan koko ajan ja en kylla pysty kovin kauan sen kanssa olemaan hakematta antibiootteja.

Yhteistyössä