Voiko lestadiolaiseksi ryhtyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

narsissi

Aktiivinen jäsen
18.07.2007
1 180
0
36
..ihan näin vain?

Siis voinko mennä heidän seuroihinsa, jos heidän asiat minua kiinnostaa?
VAIKKA näytänkin kaikelta muulta, kuin lestadiolaiselta :saint:

Olen jo pitempään kiinnittänyt huomiota heidän olemuksiinsa. Suurin osa jotka olen tunnistanut lestadiolaiseksi, näyttävät erittäin rauhallisilta, seesteisiltä, huolitelluilta ja onnellisilta =)

Potkiiko ne helposti siis ulos sieltä kirkosta, jos näytät siltä, ettet sinne todellakaan kuuluisi?
Vai ottavatko he avosylin vastaan kaikki, jotka heidän uskostaan ovat kiinnostuneita?

Jos henkilö ei ole saanut minkäänlaista uskonnollista kasvatusta, on juonut viinaa, harrastanut esiaviollista seksiä, koristellut itsensä, meikkaa jne, niin onko sellaisesta ihmisestä enää lestadiolaiseksi? :D
Vai onko ihmisen synnyttävä lestadiolaiseksi, jotta hänet piireihin hyväksyttäisiin varauksetta?

Voit mennä seuroihin. Mene vaikka aluksi naistenvessaan ja sano jollekin oman tyylisen oloiselle, että olet ensimmäistä kertaa ja haluat tutustua uskontoon :D

Kyllä sunlaisia lestaadiolaisia on paljon, mut jos olet sinkku niin voi olla hankala saada puolisoa tuolla taustalla. Paitsi ehkä joku jolla on samanlainen tausta.

kaikki ovat tervetulleita seuroihin! ovet ovat avoinna kaikille ja ketään ei käännytytä pois, paitsi jos häiriköi. tosin sinua voidaan tietysti hieman pitempään katsoa, varsinkin lapset, sillä niin kovin harvoin "ulkopuolisia" tilaisuuksiimme tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjammaalta:
Aika monet lessut, varsinkin miehet, ryyppää, harrastaa esiaviollista seksiä jne.... Eipä nekään ihmistä kummosempia ole!

Aika monet tällaiset lopulta päätyvät ei-lestaadiolaisiksi, jos kerran ryyppääminen ja esiaviollinen seksi kiinnostavat. Totta on kuitenkin tuo, mitä aiemmin jo sanoin että on lestaadiolaisissa paljon sellaisia joilla on menneisyydessä seksisuhteita ja viinaa jne. Itsekin ryyppäsin yms. mutta nyt olen kunnollinen perheenäiti :)

Kyllä seuroihin on tervetullut kuka vaan, milloin vaan.. Ei kukaan käännytä pois, voit ihan rehdosti mennä kysymään että kertoisitko vähän uskostasi, tai ihan papilta.. Lestadiolaiseksi liitytään pyytämällä toiselta ihmiseltä synnit anteeksi, silloin on turvallinen mieli ja ei ole väliä,millaista elämää olet joskus elänyt..

Kuinka yleistä se on, että ihminen, jolla ei ole minkäänlaista kosketusta uskontoon, siihen sitten liittyy?

Itse tunnen kanssa muutamia lestadiolaisia, jotka villiä elämää viettävät ja he seuroissa käyvät, mutta tämä mun tilanteeni on vähän päinvastainen.

Olisi kiinnostusta "rauhoittua" ja käydä jopa kuulemassa mitä heidän uskontonsa tarkalleen ottaen on.
Mutta ilmeisesti fiksuinta olisi ottaa lävistykset pois, värjätä hiukset omaan väriin, jättää meikkaamatta, pukeutua neutraalisti jne. :D

Lähinnä sitä mietin, että entä jos sinne tepastelen lävistykset naamalla, hiukset värjättynä, niin saattaako ihmiset siellä uhkailla helvettiin joutumisella? :ashamed:
Joo tyhmä ja tietämätön olen, mutta silti kiinnostunut :)

Mene ihmeessä.Mä olen entinen lestadiolainen ja voin vannoa että sinut otetaan avosylin vastaan.Tiedän yhden naisen joka ei ole koskaan ollut ja eli tosi rankkaa elämää.Ryyppäsi ja rellesti.On nyt lestadiolainen ja miehensä ei luonnollisestikkaan koska ei ole sitä ikinä ollut.Miehelle se oli kova paikka mutta on tottunut nykyisin.Nainen ei enää meikkaa eikä värjää hiuksia.Ei juo jne. elää siis ihan kuin lestadiolaiset.

Yhteistyössä