Voiko lasta viedä päiväkotiin klo 14-17 väliseksi ajaksi, ja välillä taas 7-14?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xXx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xXx

Vieras
Tai siis pakko olisi oikeastaan tehdä noin, vaikka se saattaakin sekoittaa lapsen rytmiä siellä? Tykkääköhän hoitajat siellä huonoa jos tuo tuollain iltapäiväksi hoitoon muutamaksi tunniksi? Kun tuntuu että kaikki vievät aamulla ja hakevat iltapäivällä.. Mutta minä joudun tekemään siis välillä iltavuoroa, ja mies taas pääsee töistä aina 16-17 välillä, joten en nyt viitsisi omina iltavuoroinani viedä 8-17 väliseksi ajaksi, kun hoitotarvetta on vain 14-17 väliselle ajalle.
Ja joudun heti ensimmäisenä hoitopäivänä viemään juuri iltapäiväksi, ja loppu viikko aamusta iltapäivään.

en usko että pahaa tykkää, eikö useimmissa päiväkodeissa just kahdelta herätä päiväunilta, joten ei pitäisi sotkea rytmiä. ite vien välillä 8-16 välillä 10-17 juuri työvuorojen takia

Alkuperäinen kirjoittaja 5:
sinuna veisin jo päiväuniaikaan klo 12. jäisi hieman omaakin aikaa. ja tiedän, että tää ei virallisesti sallittua. mut hys, hys! niin tekee muutkin...

en viitsis viedä päiväuniaikaan vielä, koska lapset (3 ja 5v) ei nuku normaalistikaan kotona enää päiväunia, veisin siis sillai että siellä olisi juuri muut heräilleet.

Alkuperäinen kirjoittaja 5:
sinuna veisin jo päiväuniaikaan klo 12. jäisi hieman omaakin aikaa. ja tiedän, että tää ei virallisesti sallittua. mut hys, hys! niin tekee muutkin...

Miten niin virallisesti ei sallittua?
Sulla on subjektiivinen hoito-oikeus eli ei sun tarvitse olla edes töissä,voit makoilla kotona ja lapsi hoidossa.

Sinä viet lapsen hoitoon silloin kun hän hoitoa tarvitsee! Ja päinvastoin, hoitajat ovat todennäköisesti tyytyväisiä kun on yksi lapsi vähemmän aamupäivällä ja toisaalta yksi lapsi vähemmän loppuiltapäivästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Mä vein iltavuoroviikoilla aina hieman aikaisemmin eli siihen päiväruokaan.
Sitten ehti olla jonkin aikaa muttei kuitenkaan koko päivää eikä edes puolikasta.

Noin vois ehkä tehdä ainakin välillä.. Ruoka taitaa olla 11 aikaan. Kuitenkin lapsilla on kokopäiväpaikat.

Miten niin ei ole lapsen edun mukaista?? Eiköhän ole lapsen edun mukaista olla mahd. paljon vanhempiensa kanssa (jos vanhemmat niin tahtovat ja pystyvät)...

Mut onko ihan ok jos yleensäkin lapsille tulisi vain 2-3 tunnin päivä usein, niin että vienkin jo aikaisemmin tai haen vasta vähän myöhemmin kun olen käynyt kaupassa tms..? Eihän ne siellä päiväkodissa kysele että onko mulla oikeasti töitä silloin...?

Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkodin hoitaja:
Miten niin ei ole lapsen edun mukaista?? Eiköhän ole lapsen edun mukaista olla mahd. paljon vanhempiensa kanssa (jos vanhemmat niin tahtovat ja pystyvät)...

edun mukasta on myös sopeutua pk- ryhmään. Päivittäisiin toimintoihin, luoda kaverisuhteita jne. Ne jää etäisiksi, jos paljon tollasia lyhyitä pätkiä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut onko ihan ok jos yleensäkin lapsille tulisi vain 2-3 tunnin päivä usein, niin että vienkin jo aikaisemmin tai haen vasta vähän myöhemmin kun olen käynyt kaupassa tms..? Eihän ne siellä päiväkodissa kysele että onko mulla oikeasti töitä silloin...?

No ei kysele. Sen kun käyt kaupassa, kun noin lyhyitä hoitopäiviä tulee.

Meillä ei hoitajat tykänneet, taidettiin olla ainoa vuorotyöperhe... mutta periksi ei annettu :) Jos oisin tytön vieny heti aamusta ei reppana olisi nähnyt äitiään kuin sen hetken aamuisin :( kun pääsen iltavuorosta vasta yhdeltätoista. Nyt kun eskari alkaa, vien vain eskaritunneille. Muina viikkoina normaalisti aamuksi.

Yhteistyössä