Voiko lapsi olla liian kiltti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
Mä ihmettelen missä meidän lapsen uhma viipyy :whistle: Lapsi on jo 2v 4kk ja kiltti kun mikä :o Jos ei ensimmäisestä kiellosta tottele, niin seuraavasta kyllä. Ei koskaan ole yrittänyt löydä tai purra tai potkia. Milloinkaan ei ole saanut kunnon raivareita. Jos kielletään, niin "tyytyy kohtaloonsa" ja lopettaa. Eikä samasta asiasta tarvi sanoa montaa kertaa. Esimerkiksi lapsi ei tule koskaan sängystään pois ellei saa lupaa. Kaksi kertaa olen joutunut laittamaan lapsen jäähypenkille. Tällöinkin lapsi jäi kiltisti penkille istumaan ja tuli pois vasta kun annoin luvan. Lasta ei olla koskaan fyysisesti rangaistu eikä hänelle olla huudettu. Kuitenkaan lapsi ei saa tehdä ihan mitä huvittaa, tarkat rajat ja säännöt on meillä. Jostain syystä tuo lapsi vaan uskoo ja tekee niinkuin käsketään :o Nyt on pikkuhiljaa alkanut epäillyttämään että onko tuo enää normaalia? Eikö uhma on kuitenkin tärkeä osa lapsen kehitystä?

Meillä tyttö 2v9kk. Ei karkaile sängystä eikä ole ollut koskaan väkivaltainen. Kylässä kaupoissa ym vieraissa paikoissa käyttäytyy niin ettei tarvitse koskaan sanoa mitään. Mutta. Kotona ollessa kyllä osaa mulle temppuilla, kiukutella, kirkua ja kieriä lattialla kun ei homma mielestään mene oikein. Eli uhmaa löytyy kyllä. Jospa se sieltä teilläkin kohta...:D

esikoisen kans oli sama juttu. Lohdutan sua, uhma voi mennä tuos vaihees vähemmällä, mut usko pois 6v uhma eskaris oli sitäkin rajumpi. Ei ne uhmat jää välistä. Anna lapsen olla rauhas kiltti. Se uhma tulee sit, kun on tullakseen.

Meillä on myös aivan älyttömän kiltti 1v9kk. Ollut synnäritlä asti. Ei itke eikä kitise turhia, ei ole koskaan saanut kiukkuraivoitkupuuskia :laugh: Menee ja nukkuu kiltisti ja syö reippaasti. Mahdoton lapsi!! :heart:

Yhteistyössä