Voiko lapsen hörökorvia leikkauttaa kunnallisella puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö kukaan

Vieras
Vai pitääkö mennä yksityiselle? Meillä tyttö kohta 4 ja toinen korva on TODELLA hörö ja meinataan leikata, kun neuvolan tätikin kysyi, et meinaatteko jotain tehdä tolle..

Ja paljonkohan yksityisellä maksaa ja minkä ikäisille aletaan tekeen?

Serkkuni korvat leikattiin julkisella puolella, siitä on tosin aikaa jo varmaan kohta 25v. En osaa sanoa miten nykyisin menee kun kaikesta säästetään, että lasketaanko julkisen piiriin.

Mun serkun hörökorvat kanssa leikattiin kunnallisella puolella. Mutta pelkällä kauneusleikkaus-perusteella eivät leikkaa. Eli korvista pitää olla terveydellistä haittaa. Serkullani korvien rakenne ja muoto aiheutti liimakorvan ja siksi leikattiin.

Meidän osastolla on ollut joitakin lapsia joilta on leikattu hörökorvia. En ole ihan varma mitkä kriteerit pitää täyttyä, mutta tämä siis yliopistollisessa sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo/ei:
Mun serkun hörökorvat kanssa leikattiin kunnallisella puolella. Mutta pelkällä kauneusleikkaus-perusteella eivät leikkaa. Eli korvista pitää olla terveydellistä haittaa. Serkullani korvien rakenne ja muoto aiheutti liimakorvan ja siksi leikattiin.
Juu, kunnallinen puoli ei tee kauneusleikkauksia, eli ihan automaattisesti ei leikata kunnalisella.

Minulta leikattiin 10 vuotta sitten 18-vuotiaana toinen hörökorva kunnallisella puolella. Kävin 17-vuotiaana puhumassa tästä minua paljon häiritsevästä asiasta koulun terkkarille, joka laittoi asian eteenpäin yliopistolliseen sairaalaan. Korva ei höröttänyt paljon, mutta eroa toiseen korvaan oli kuitenkin. Joten rohkeasti pyytämään asian laittamista eteenpäin! Minua harmitti aina suunnattomasti, että kärsin asiasta noinkin pitkään. Helpompaa olisi ollut hoitaa asia jo lapsena pois päiväjärjestyksestä.