Olen raskaana ja minulla on useamman kuukauden ollut nielu ylhäätä kipeä nielaistaessa. Kipu saattaa olla toisella puolella pari päivää ja siirtyä sitten toiselle puolelle, osan päivästä nielu on ihan ok. Nenä on välillä vähän tukkoinen ja välillä kurkkuun tihkuu poskionteloista verta, välillä niistäessä tulee tummia hyytymiä tai liman mukana veriviiruja. Pääsääntöisesti pystyn kuitenkin hengittämään nenän kautta koko ajan, nenä ei ole niin pahasti tukossa. Kurkkukipu on loppunut välillä, kun olen saanut niistettyä nenästä esim. kuivaa räkää tai verihyytymän pois. Muuten kurkku on ok, nieleminen vain tuntuu ja korvissa paukkuu. Kun syön ruokaa, kurkkuun ei satu ollenkaan. Välillä tuntuu, kuin siellä ylänielussa olisi jotain ylimääräistä, joka jotenkin ärsyttää.
Nenäkannu ärsytti tilannetta enemmän, verta tihkui joka päivä nenästä. Nieluviljelyssä ei näkynyt mitään, useamman kerran on lääkäri kurkannut kurkkuun, mutta se näyttää olevan ihan ok. Kitalaki on välillä vähän karhea ja näppyläisen tai nystyräisen tuntuinen, välillä kurkku on puoli päivää ihan ok. Suu minulla on välillä todella kuiva. Korvissa ei ole mitään, poskiontelotkin näyttivät lääkäristä suht hyviltä, pahoja turvotuksia siellä ei ollut. Nieleminen tuntuu kurkussa ylhäällä, kitalaessa, jossain tuolla nenän takana. Välillä siellä nenän takana vähän niin kuin polttelee ja hengitys ärsyttää. Voisiko ongelma olla poskionteloissa, ei kurkussa ollenkaan? Mistä voisi olla apua?
Nenäkannu ärsytti tilannetta enemmän, verta tihkui joka päivä nenästä. Nieluviljelyssä ei näkynyt mitään, useamman kerran on lääkäri kurkannut kurkkuun, mutta se näyttää olevan ihan ok. Kitalaki on välillä vähän karhea ja näppyläisen tai nystyräisen tuntuinen, välillä kurkku on puoli päivää ihan ok. Suu minulla on välillä todella kuiva. Korvissa ei ole mitään, poskiontelotkin näyttivät lääkäristä suht hyviltä, pahoja turvotuksia siellä ei ollut. Nieleminen tuntuu kurkussa ylhäällä, kitalaessa, jossain tuolla nenän takana. Välillä siellä nenän takana vähän niin kuin polttelee ja hengitys ärsyttää. Voisiko ongelma olla poskionteloissa, ei kurkussa ollenkaan? Mistä voisi olla apua?