Voiko kummit erota kirkosta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
PilkkuPantteri
Ei tarvita uusia kummeja. Ja eihän sinne seurakunnalle tarvitse tiedottaa, että kummit eivät enää kuulu kirkkoon... Eikö kummius nyt kuitenkin ole sellainen kunniatehtävä, johon voi valita kenet tahansa muunkin kuin ev.lut. kirkkoon kuuluvan, eihän sen tarvitse olla niin kauhean virallista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Minulla on kaksi kummilasta ja kuuluin siis aiemmin kirkkoon. Erosin pari vuotta sitten, eikä tästä mitään sanktioita kummiuteen tullut.
Hyvä =). Hetken jo olin kauhuissani, että mistä tähän hätään löydetään uudet yhtä hyvät kummit, mutta onneksi huoli olikin turhaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ei sillä vissiin oo mitään väliä... Kirkkoon kuulumatonkin voi olla kummi. Tai eri uskontokuntaan...
Eihän voi olla, vai voiko :eek:
No musta tuli kummi vaikken ollut kuulunut kirkkoon yli kymmeneen vuoteen. Rippikoulun olin kyllä käynyt. Ja sain ihan samanlaisen "kummitodistuksen" (vai mikä se on nimeltään ) kun muutkin kummit. Ja kyllä mut merkittiin kirjoihin ja kansiin :)
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ei sillä vissiin oo mitään väliä... Kirkkoon kuulumatonkin voi olla kummi. Tai eri uskontokuntaan...
Mutta ei vaan pääse kirkonkirjoihin.
Kirkkoon kuulumaton ei pääse kirjoihin, mutta toiseen uskontokuntaan kuuluva pääsee jos uskonto on lapsikasteen hyväksyvä. Pojan serkulla on ihan kirkonkirjoihin merkattu kummi joka on espanjassa asuva katolilainen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ei sillä vissiin oo mitään väliä... Kirkkoon kuulumatonkin voi olla kummi. Tai eri uskontokuntaan...
Eihän voi olla, vai voiko :eek:
No musta tuli kummi vaikken ollut kuulunut kirkkoon yli kymmeneen vuoteen. Rippikoulun olin kyllä käynyt. Ja sain ihan samanlaisen "kummitodistuksen" (vai mikä se on nimeltään ) kun muutkin kummit. Ja kyllä mut merkittiin kirjoihin ja kansiin :)
Mutta pitää kuitenkin olla ne kaksi "oikeeta " (lue kirkkoonkuuluvaa) kummia lisäksi, eikö vain?
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ei sillä vissiin oo mitään väliä... Kirkkoon kuulumatonkin voi olla kummi. Tai eri uskontokuntaan...
Eihän voi olla, vai voiko :eek:
No musta tuli kummi vaikken ollut kuulunut kirkkoon yli kymmeneen vuoteen. Rippikoulun olin kyllä käynyt. Ja sain ihan samanlaisen "kummitodistuksen" (vai mikä se on nimeltään ) kun muutkin kummit. Ja kyllä mut merkittiin kirjoihin ja kansiin :)
Oho, mä oon käsittänyt ettei kirkkoon kuulumaton vois olla, mutta näemmä sitten voi :D
 

Yhteistyössä