Voiko koulu pimittää huoltajalta arvioita lapsesta?

Tälläistä vain kyselen, koska en saa koulusta paperia, jonka olivat lähettäneet eteen päin arviota pyytäneelle taholle.
Ja ko taho (sairaala) oli vastahakoinen myös antamaan kopioo ko arviosta.
Kuinka he voi pimittää tietoa vanhemmilta?
 
Olen soittanut luokan opettajan, erityisopettajan ja rehtorin kukaan heistä ei sitä anna minulle niin kauan kun asia kesken. Rehtorin esimies sanoi laittavansa rehtorille pyynnön paperin toimittamisesat minulle. Huoh. Kauankohan sitäkin saa odottaa?

Ja millaista tekstiä ihmiset toisista kirjoittaakaan, kun olettaa ettei sitä vanhemmat saa hyppysiinsä. Järkyttävää!
 
...........
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23709269:
Riippuu muuten lapsen iästä ja siitä, onko lapsi kieltänyt antamasta tietoa vanhemmille.
Nimenomaan näin.

Esim vaikka tytär olisi virallisesti vielä alaikäinen (ts. alle 18 v.), ei kouluterveydenhoitaja tjms. saa lain mukaan kertoa edes lapsen omille vanhemmilleedes tyttären mahdollisesta raskaudesta, jos tyttö on kieltänyt kertomasta.
 
Kyseessä 7-vuotias, joten järjen mukaan mulla pitäisi olla oikeus saada paperi itselleni. Rehtori sanoi ettei heillä ole velvollisuutta antaa kun "tutkimukset" kesken.

Kuinka "viranomaiset" (opettajat) voivat arviossaan lapsesta todeta samassa lanketissa myös olettamuksia perheestä? Kuten "eikä poika ole ainoa jolla psyykkisiä ongelmia"?!?!?!?!
 
Keittiönoita
[QUOTE="mjää";23709321]Pyydä kirjallisesti, oletan nyt että lapsesi ei ole kieltänyt antamasta tietoja.[/QUOTE]
Juuri näin. Ja se kannattaa pyytää kirjallisesti nimenomaan sieltä sairaalasta. Yleensä kopioita ei anneta ihan senkään vuoksi, että niistä peritään maksu. Ja koululla tuskin on mitään tällaista laskutussysteemiä. Sairaaloilla on.

Tietämättä sen enempää ap:n tapauksesta, niin mä käyttäisin henkilötietolain suomaa tietojen tarkistusoikeutta vasta sitten, kun siellä sairaalassa lapsi on ollut hoidettavana. Tuota oikeutta kun voi maksuttomasti käyttää vain kerran kalenterivuodessa. Jos siis käyttää sen vasta hoitojakson lopussa, saa nähdä kaikki tiedot, mitä lapsesta on sairaalassa. Erikseen pitää sitten sopia siitä, tarvitseeko jostain dokumentista itselleen kopion ja paljonko se maksaa. Mutta tiedot saa nähtäväkseen tuota tarkistusoikeutta käyttämällä.
 

Yhteistyössä