M
"moi"
Vieras
Olen nyt ollut 2 vuotta putkeen kotona kuopuksen syntymän jälkeen. Jokaisen lapsen jälkeen olen mennyt n. 1-2 vuoden jälkeen töihin (4 lasta). Mulla ei ole nyt työpaikkaa mihin palata, mutta koulutus on hyvä ja opiskelen vielä vähän lisää tämän vuoden aikana. Mulla on ollut taipumusta masennukseen vuosien varrella ja nytkin on lievä lääkitys päällä. Olen syönyt sitä nyt syksyn ajan ja se tuntuu osittain auttaneenkin. Silti huomaan, että olen tosi paljon jotenkin alakuloinen, näen asiat tosi harmaana, huono sää ja pimeys vaikuttavat myös mielialaan. Haluaisin vain nukkua. Yritän liikkua (jumppaa, ulkoilua), sekin tokin vähän virkistää, mutta vain hetkeksi. Sellainen yleisvire on kuitenkin alakuloinen. Koen kaikki jotenkin raskaana, kotityöt, ruoanlaiton ym. vaikka mies tekee myös paljon.
Voiko tämä kaikki johtua vain osittain siitä, että kaipaisin enemmän haastetta ja aikuisten seuraa (eli työelämää)?? Toisaalta haluan hoitaa varsinkin tuota pienintä kotona, mutta ehkä meidän 5-vuotiaskin haluaisi enemmän olla ikätovereiden kanssa?
Voiko tämä kaikki johtua vain osittain siitä, että kaipaisin enemmän haastetta ja aikuisten seuraa (eli työelämää)?? Toisaalta haluan hoitaa varsinkin tuota pienintä kotona, mutta ehkä meidän 5-vuotiaskin haluaisi enemmän olla ikätovereiden kanssa?