Voiko korvakierre alkaa yli 1-vuotiaana..?

• Viestiketjun aloittaja ei pääse kirjautumaan..
  • Ensimmäinen viesti
ei pääse kirjautumaan..
Lapsella on ollut tähän mennessä vaan pari nuhakuumetta ja mahatautia, ei yhtään korvatulehdusta. Aloittaa päiväkodin nyt 1,4-vuotiaana ja haluaisin tietää voiko se kaikkien pelottelema korvakierre alkaa vielä siinä iässä kovinki pahana?

vieras
vanhemmalla lapsella alkoi n. 6 kuukauden iässä, putkitettiin 10 kk iässä , hoitoon meni 1,5 v ja nuorimmaisella alkoi 3 vuoden iässä kun meni päiväkotiin ja putkitettiin myös

meillä ainakin alkoi. Tyttö oli 1,5vuotta kun alkoi ja sitä kestikin yhtä soittoa puolivuotta, kunnes saatiin lähete risojen poistoon. Siihen ne tulehdukset sitten loppuivatkin. Toivottavasti teillä ei kuitenkaan ala, eikä sitä kyllä läheskä kaikille lapsille tulekaan.

ap
No voi itku, pitää sit vaan pitää peukkuja ettei tulis :(. Muistan kuin eilisen päivän pikkusisarusteni korvatulehdukset ja putkitukset ja korvien puhkaisut, ei ollut yhtään hauskaa isosiskollakaan :(. Lisää kokemuksia saa kertoa, jos joku vielä jaksaa, kiitos :)

Mun esikoisella oli eka korvatulehdus kun hän oli 1 v 2 kk. Varsinainen kierre alkoi vasta myöhemmin. Tyttö oli kotihoidossa vielä tuolloin, päiväkodin aloittaminen ei tuonut mitään muutosta hänen (tai kuopuksenkaan) korvatulehduksiin. Kierre katkesi kun kitarisa poistettiin ja korvat putkitettiin tytön ollessa muutamaa viikkoa alle 4 v.

Tosi paha korvakierre tytöllä oli, vaikka noin myöhään alkoikin. Ainoastaan yksi antibiootti auttoi tulehduksiin, ja siitä tuli kamalaa nokkosrokkoa. Markkinoilla ei siis ole ainuttakaan antibioottia joka olisi toiminut meidän tytöllä. Toinen korva oli kuuro liimakorvan takia, toisessa kuulo huomattavasti alentunut. Korvatulehduksiin liittyi usein äkillisesti nouseva kuume, joka taas aikaansai kuumekouristuksia ja yhden rajumman kouristuskohtauksen (epileptinen sellainen, vaikka lapsella ei epilepsiaa ole, ja ainoa syy tälle oli erittäin märkäinen välikorvan tulehdus ja siitä aiheutunut kuumeen nousu, kuume nousi minuuteissa normaalilämmöstä yli 41 asteeseen), lukuisia lääkärikäyntejä ja pari sairaalareissua... :/

airiin
voi alkaa. meillä alkoi toisella lapsella 1,5 veenä ja hänellä oli 5kk sisään 7 lääkekuuria ja putkitus ja kitarisat pois. siihen päälle vielä sairastettiin kaikki rotavirus. olipas se melkoinen kokemus. korvanrakenne ratkaisee, ei se onko kotihoidossa vai tarhassa, koska tiedän monta lasta, jotka sairastaa korvia vaikka ovat kotona.

tilda--
Voi alkaa. Itse olen ollut kierteenä enkä edes vauvana vaan leikki-iässä. Sitten 5-6 vuotiaana pääsin kitarisaleikkaukseen ja siihen aikaan sitä ennen putkitettiin joten mulla oli aika vanhana nuo.. sitten kun se alkoi sitä kesti kauan ja jatkuvasti tk.ssa-

vieras
Meidän tytöllä alkoi 2vuotiaana! Hoitoon meni 1v4kk, eli ei mitenkään hoidon aloitukseen liittynyt.
Vuoden päivät oli lähes koko ajan kuuri päällä ja 3v putkitettiin ja kitarisa pois, siihen loppui sairastelut!

Yhteistyössä