Voiko koiralle antaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
jauhelihaa? nautaa vai nautaa ja possua? Entä jotain suikaleita? raakana, puolikypsänä vai kypsänä? Jos raakana niin pitääkö pakastaa ensin??? Annatteko sulana ja jäisenä/kohmeisena?

Raakana olen antanu, se on luonnollisinta koiralle. Voi pakastaa muttei tarvitse, paitsi jos ostat vaikka enemmän kerralla. Jos pakastat niin sulatetaan ensin, ei jäisenä.
muoks. lihalla ei merkitystä mitä eläintä se on.

Koira on lihansyöjä...Joten tottakai voi antaa lihaa, mut kyse onkin sitten siitä että miten koira on tottunu syömään ja kuinka sen maha kestää..Meillä syötetään raakana kaikki liha, kypsennetty pistää pakin heti sekasin.
Ja en anna pakastettuna, vaan ihan normaalisti raakana, mm. vanhat jauhelihat jne jne.

Mitäs ne koirat on? Lihansyöjiä... Ja raakana voi antaa kyllä ihan hyvin. Mutta jos ei ole tottunut syömään raakaa lihaa, niin antaisin ensin varovasti, ettei vedä mahaa kuralle. Ja ihan sama onko nautaa vai possua, vai molempia.

Raakana.
Tosta jäisenäannosta sen verran, että jos koira hotkii, niin ruoan voi antaa jäisenä.
Mutta se koskee enemmänkin luita ja broiskunsiipiä.
Joutuu jäisenä järsimään, niin ei pysty syömään liian suuria paloja kerrallaan ja sitten oksentaa.

kiitos rohkaisusta, tuntuu vaan että automaattisesti sen kypsentäisi. :D ja olen kuullut että possu sekoitukset pitäis pakastaa eka. Ajattelin ostaa ihan "ihmisten" jauhelihaa...ja sitten käyn joskus ostamassa tehtaanmyymälästä koirille tarkoitettua. Kiitti immeiset!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raakana.
Tosta jäisenäannosta sen verran, että jos koira hotkii, niin ruoan voi antaa jäisenä.
Joutuu jäisenä järsimään, niin ei pysty syömään liian suuria paloja kerrallaan ja sitten oksentaa.

meillä koira ei tykkää järsiä luita ja hammaskiven takia pitäisi saada pureskeltavaa...joten olen antanut jotain jäisenä että tulisi pureskeltua. Pitäisi vaan keksiä jotain muutakin mitä antaa...esim. riisiä mutta ku ei tuo syö sitä oikein..on niin nirso! Oon ajatellu aloittavani kuivaruoka ruokinnan...kun yrittäny ns. "barffausta"...plaah..ei onnistu..tai paremminkin tuore/kotiruokintaa meillä kun ei tykkää niitä luita syödä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raakana.

meillä koira ei tykkää järsiä luita ja hammaskiven takia pitäisi saada pureskeltavaa...joten olen antanut jotain jäisenä että tulisi pureskeltua. Pitäisi vaan keksiä jotain muutakin mitä antaa...esim. riisiä mutta ku ei tuo syö sitä oikein..on niin nirso! Oon ajatellu aloittavani kuivaruoka ruokinnan...kun yrittäny ns. "barffausta"...plaah..ei onnistu..tai paremminkin tuore/kotiruokintaa meillä kun ei tykkää niitä luita syödä..

Varmaan jotkut noudattaa tuore/kotiruokaruokintaa mutta saattaa mennä vatsa sekaisin. Sulavat eri tahtia.
Samoin nappulaa ja lihaa ei pitäisi syöttää samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raakana.

Varmaan jotkut noudattaa tuore/kotiruokaruokintaa mutta saattaa mennä vatsa sekaisin. Sulavat eri tahtia.
Samoin nappulaa ja lihaa ei pitäisi syöttää samaan aikaan.

HUI että, suunnittelin jo että annan puolet kuivaraksuja ja puolet lihaa tms tuoreruokaa...tai sitten että raksuja täysi määrä 2 kertaa päivässä ja joskus sitten ku suunnittelen antavani lihaa niin jätän raksu määrät paljon pienemmiksi...jotain "välipaloja" :D annan joskus..esim. naudanmaha pallerot on meillä suurta herkkua! + muutamat oulutusnamit.

Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
taidan olla höhlä, mutta raakana annan koiralekin vain naudanlihaa! Muut keitän :)

No vähän olet ehkä höhlä. :D Koirat kun kuitenkin lihansyöjiä. Ei ne elukat tuolla luonnossakaan tartte kypsää lihaa. ;)

Ai meinaatko, että susilla ja villikoirilla ei ole paistinpannua tai jotain kasaria koko ajan mukana, että saisivat kypsentää lihat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
taidan olla höhlä, mutta raakana annan koiralekin vain naudanlihaa! Muut keitän :)

No vähän olet ehkä höhlä. :D Koirat kun kuitenkin lihansyöjiä. Ei ne elukat tuolla luonnossakaan tartte kypsää lihaa. ;)

Ai meinaatko, että susilla ja villikoirilla ei ole paistinpannua tai jotain kasaria koko ajan mukana, että saisivat kypsentää lihat ;)

Niin eihän sitä tiedä vaikka nykyään ois miten hienot keittiöt siellä metsässä, missä pupu paistella. :p

Raakana.

Siis ei kai koiralle saa antaa broilerinluita/siipiä oli ne sitten jäisiä tai ei?!!

Alkuperäinen kirjoittaja o_O:
Raakana.

Siis ei kai koiralle saa antaa broilerinluita/siipiä oli ne sitten jäisiä tai ei?!!

Raakoja saa antaa.