voiko klamydian saada jos on saanut suuseksiä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Klamydia voi tulla suuhun/kurkkuun mikäli jormaa imeskelee.
Mutta jos miespuolinen hoitelee sua suullaan (ja hällä on siis klamydia) se ei voi tarttua suhun sitä kautta.
Mutta mies voi saada sen myös suuhunsa mikäli sulla on se ollut ja on sitä suuhoitoa antanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Klamydia voi tulla suuhun/kurkkuun mikäli jormaa imeskelee.
Mutta jos miespuolinen hoitelee sua suullaan (ja hällä on siis klamydia) se ei voi tarttua suhun sitä kautta.
Mutta mies voi saada sen myös suuhunsa mikäli sulla on se ollut ja on sitä suuhoitoa antanut.
huh!oletko aivan varma etten oo voinu saada, kun vain mä olen saanut suuseksiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huh!oletko aivan varma etten oo voinu saada, kun vain mä olen saanut suuseksiä
Ei hyvää päivää. Kyllä voit saada sen, jos toisella on suussa sillon, kun olet saanu suuseksiä.
Netistä löytyy tietoa.

Klamydia tarttuu yhdynnässä sekä suuseksissä, jossa ei ole käytetty kondomia. Se tarttuu yhtä helposti miehestä naiseen kuin naisesta mieheen. Vastasyntynyt lapsi voi saada klamydiatartunnan synnytyksen aikana, mikäli äidillä on hoitamaton klamydiainfektio.

http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/seksitaudit/klamydia/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
No ei kyllä suuseksissä voi. Ainakin hyvin epätodenäköstä.
Jos suu on terve, silloin ei voi. Mutta jos se on sillä suuseksin antajalla suussa niin silloin voi.
eli jos tyyppi on otanut suihin ja saanut sen suuhunsa niin silloin, mutta jos sillä olisi vaan alapäässä se, niin tarttuuko silloin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mut saako sen toisen suusta, eks se yleensä oo alapäässä
Klamydia tarttuu suuhunkin. Ja jos se on suussa, sen voi sitä kautta luonnollisesti tartuttaa kumppaniinsa.

Siis suusta suuhun tai suusta alapäähän.



Mutta alapäästä ei voi suunkautta tartuttaa esim suudellessa.

Kuinka mä nyt sanoisin, se pää tartuttaa kummassa se on :D
 
no joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
No ei kyllä suuseksissä voi. Ainakin hyvin epätodenäköstä.
Jos suu on terve, silloin ei voi. Mutta jos se on sillä suuseksin antajalla suussa niin silloin voi.
eli jos tyyppi on otanut suihin ja saanut sen suuhunsa niin silloin, mutta jos sillä olisi vaan alapäässä se, niin tarttuuko silloin?
Se voi levitä silmiinkin käsien välityksellä, en menis vannomaan että suu olis sen puhtaampi. Mitä häviät testissä käymisessä? En jäis arvailemaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täl tyypil ei pitäis oola mitään, mut rupesin miettiin jos se olisin tartuttanut tietämättään suuseksin kautta
Ei pitäis?
Puhuitteko? Oliko käynyt testeissä?
Klamydia voi olla myös oireeton, naisilla yleisemmin kuin miehillä.
puhuttiin, sil ei oo ollu ky yks seksikumppani, mut se oli kerran joskus pettänyt sitä, eli semmonen mahis
 

Yhteistyössä