Voiko ketoaineet yhdellä plussalla pissassa kertoa mahd. alkavasta virtsatietulehduksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Eilen vain aamulla neuvolassa oli tuollainen löydös pissassa.

Myöhemmin illalla vain alkoi omituinen kirvely tuolla alhaalla, join reilusti vettä + karpalomehua, hyppäsin jatkuvasti vessassa + olotila pysyi suht' siedettävänä. Söin myös 2 karpalokapselia. Hieman alaselkää myös särki. ( Kirvelyä ei siis pissatessa tunnu, vaan se kirvely on vain sellainen tuntemus )

Yleensä nuo kirvelytuntemukset loppuvat seuraavaan aamuun mennessä. Vaan tänään ei ole niin käynyt. Edelleen nuo oireet vain jatkuvat. Olen taas pyrkinyt juomaan reilusti vettä. 2 karpalokapseliakin olen syönyt.

Mutta toisaalta tässä talven aikana olen kahteenkin otteeseen vienyt pissanäytteitä labraan ja ei niissä ole mitään tulehdusta löytynyt, että kai tämä on samaa hommaa.

Eikä enää tähän aikaan voi mitään pissanäytteitä viedä labraan viedä, täytyy odotella maanantaihin asti. Se on vain nyt harmin paikka, kun huomenna on tarkoitus lähteä pienelle reissulle Tallinnaan, että toivottavasti tämä vaiva ei tästä pahemmaksi viikonlopun aikana muutu.

Nyt on rv.32 menossa.

Ketoaineet liittyy syömiseen ja juomiseen, eli jos oot liian vähällä vedellä tai liian vähällä syömisellä niin ketoaineet plussalla. Ei liity mihinkään tulehdukseen.

Kifa, no en ole ollut syömättömänä edellistä vuorokautta. Toki myönnän, että keskiviikkona tuli syötyä makeita herkkuja, että sekin saattaa ehkä näkyä pissassa.

Terkkari sanoi, että ketoaineet kertovat mahd. kuivuudesta eli että en ole juonut riittävästi. Toki olen itse katsonut netistä, että diabeetikolla ketoaineet kertovat mahd. tulehduksesta tai että verensokerit ovat korkealla. Itsellä on raskausdiabetes.

Minulla on ollut keskiraskaudesta asti protskut plussalla, joskus jopa +2. Mitään se ei ole tarkoittanut; viimeksi tällä viikolla vein näytteitä labraan eikä ollut tulehdusta tai muutakaan ongelmaa. Terkka sanoi, että valkovuoto voi näkyä näytteessä protskuna, en sitten tiedä...kirvelyä oli minullakin jossain vaiheessa, mutta se tuntui virtsaputken suulla ja samaan aikaan oli limakalvoissa kuivuutta.

t. rv 39

Jatkoa, tässä illemmalla on edelleen hieman silloin tällöin särkenyt selkää oikealta puolelta munuaisen kohdalta. Tosin voihan tuo särky johtua siitäkin, kun olen pitkin päivää rampannut vessassa pissalla, niin saattaa olla munuainen tuostakin ärtynyt. Onneksi ei muuten enää ole sitä kirvelytuntemusta.

Yhteistyössä