Voiko kermaviilin korvata jollain lihapullissa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Siinähän se tulikin. Aattelin että jospa tekis pullia ja yllätyin kovasti kun löysin kaapista kelposia korppujauhoja, mutta sitte pussin kylkeä lukiessa naama venähti, kun eihän meillä mitään kermaviiliä ole. ja kauppaan en pääse, kun ei ole lapsille vahtijaa, mies tulee töistä vasta neljän jälkeen ja jos menen kauppaan kun tuo vauva herää niin tulee taas tosi myöhänen päivällinen ja kaikilla on jo nälkä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Ria La Vida Loca:
Siinähän se tulikin. Aattelin että jospa tekis pullia ja yllätyin kovasti kun löysin kaapista kelposia korppujauhoja, mutta sitte pussin kylkeä lukiessa naama venähti, kun eihän meillä mitään kermaviiliä ole. ja kauppaan en pääse, kun ei ole lapsille vahtijaa, mies tulee töistä vasta neljän jälkeen ja jos menen kauppaan kun tuo vauva herää niin tulee taas tosi myöhänen päivällinen ja kaikilla on jo nälkä.....

onko ruokakermaa?

Mä en käytä lihapullataikinassa koskaan kermaviiliä. Mä laitan siihen korppujauhoja turvotettuna tilkkaan vettä, jauhelihan, mausteet+suola, kananmuna.. tulikohan siihen vielä jotain.. mut siis en kermaviiliä ollenkaan.

En ole kuin kerran laittanut kermaviiliä ja tuli pahaa silloin.
Olen laittanut vaan jauhelihaa, sipulikeittopussin, pari munaa ja hieman korppujauhoja +mausteet ja herkkua on tullut.

Ei reseptejä kannata lukea kuin piru raamattua.Kaikilla kotikokeilla on vapaus ja oikeus kokeilla ihan mitä ikinä keksiikään esim.lihapullataikinan tekoon.
Minä luen ihan mielenkiinnolla miten muut tekevät em. taikinan ja sovellan näitä ohjeita usein myös omiin kokkauksiin.Joskus onnistuu paremmin ja joskus huonommin mutta kaikki on aina nälkäisille kelvannut:)))

Juu ei todellakaan kermaviiliä tarvita lihapulliin.
Ok tietysti mutta jos uunissa pullat paistaa niin mielestäni se kermaviili ei sovi lainkaan silloin.
Kunnon kuohukermaa taikinaan korppujauhojen nesteeksi, jos aikomus paistaa ne lihapullat pannulla voissa. Muuten vesi riittää mikäli uunissa ne paistaa. Mummuvainaan ohjeina nämä. :) Ja tärkeintä on ripaus maustepippuria! Sitä harvemmin tutut käyttää mutta sillä saa sellaisen ' mummulan lihapullien maun' niihin.

Yhteistyössä