Voiko kaupunki maksaa minulle harjoittelijapalkkaa, vaikka minulla on alan tutkinto suoritettuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahertaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahertaja"

Vieras
Olen tällä hetkellä opiskelija yliopistossa, mutta menossa kaupungille töihin tehtäviin, johon minulla on alan tutkinto suoritettuna (merkonomi). Eikö minulle pitäisi maksaa tällöin ihan ammattilaisen palkkaa, vai voiko tehtävänimike (toimistoHARJOITTELIJA) määrittää, että minulle maksetaan alempaa palkkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26041619:
Nimike yleensä määrittää sen, millaista palkkaa maksetaan.

Eli voivatko he teettää minulla täysin saman työn 1000 eurolla / kk, koska tehtävänimike on toimistoHARJOITTELIJA kuin mitä tekisin kyseisessä paikassa vakituisesti palkkalistoilla olevana? Silloinhan saisin lähemmäs 2000 euroa. Melkoinen ero, vaikka minulla on merkonomin tutkinto suoritettuna!

[QUOTE="aapee";26041658]Eli voivatko he teettää minulla täysin saman työn 1000 eurolla / kk, koska tehtävänimike on toimistoHARJOITTELIJA kuin mitä tekisin kyseisessä paikassa vakituisesti palkkalistoilla olevana? Silloinhan saisin lähemmäs 2000 euroa. Melkoinen ero, vaikka minulla on merkonomin tutkinto suoritettuna![/QUOTE]
Jos kaupunki hakee harjoittelijaa, niin silloin he odottavat saavansa harjoittelijan. Ja palkka on sen mukainen. Mä tunnen ihmisen, joka teki harjoittelijana töitä paikassa, josta oli muutamaa vuotta aikaisemmin irtisanottu. Täsmälleen sama työpaikka ja samat työt kuin mitä teki noin 10 vuotta ihan täydellä palkallakin. Mutta koska kyse oli nyt harjoittelijan paikasta, niin sai sen rahan, mitä harjoittelijoille maksettiin.

Sun kannattaa muistaa, että vaikka työ olisikin samaa kuin työkavereillasi, vastuu tekemästäsi työstä on erilainen, jos olet harjoittelija.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26041682: