Voiko kaupassa alkaa syödä jo maksamatonta ostosta?

• Viestiketjun aloittaja K- Supermarketti
  • Ensimmäinen viesti
K- Supermarketti
Näin kun mustalaisnainen alkoi syödä kaupassa folioon käärittyä paistettua lihaa jonka osti lihatiskiltä ja sitten kassalla hän antoi osittain syödyn pakkauksen kassaneidille ja maksoi sen.

Onko laillista ja kehtaisitko tehdä noin?

"Vieras"
No vähän kakspiippuinen juttu. Periaatteessa se on kaupan omaisuutta ennen maksamista.. Mutta jos sillä saa vaikkapa hiljennettyä kiljuvan kakaran (esim. antamalla pillimehun), niin mun puolesta ok. Itsekin yks päivä kassajonossa join vesipullosta, olen raskaana ja tuli yhtäkkiä tosi heikko olo+ oksetti. Kassahihnalle laitoin sitten vajaan vesipullon.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27979078]No vähän kakspiippuinen juttu. Periaatteessa se on kaupan omaisuutta ennen maksamista.. Mutta jos sillä saa vaikkapa hiljennettyä kiljuvan kakaran (esim. antamalla pillimehun), niin mun puolesta ok. Itsekin yks päivä kassajonossa join vesipullosta, olen raskaana ja tuli yhtäkkiä tosi heikko olo+ oksetti. Kassahihnalle laitoin sitten vajaan vesipullon.[/QUOTE]

Ei se missään "periaatteessa on kaupan" vaan SE ON kaupan.

huono ihminen
Saa tai ei (eli ei saa) mutta olen joskus syönyt suklaapatukan kaupassa, kun alkoi tuntua, että verensokeri laskee niin, että kädet tärisevät. Annoin sitten kuoret selityksen kera kassatädille, jotta sai niistä koodin koneeseen. Ei tullut porttikieltoa kauppaan! :)

kaupan täti
mie soittasin vartijan perään. tosin kiinnioton voi tehdä vasta kassalinjan jälkeen jos ei maksa, joten jos laitat hihnalle puoliksi syödyn tuotteen ja maksat sen ni ei sua voida näpistyksestä ottaa kiinni.

mutta kaupan omaisuutta se on.

Itte en pidä sitä yhtään pahana, jos syö esim. leipää tai kesällä vaikka jäätelön (lähinnä tarkotan lasta, aikuista voisin kattoo ihmeissään, mut voihan jollain olla vaikka diabetes ja on pakko saada jotain) kunhan sen sitten maksaa. Mulle se nyt on se ja sama missä vaiheessa joku ostoksensa syö, pääasia että maksaa.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"Noora"
Kyllä normaalitilanteissa pitäisi odottaa maksamiseen asti, mutta myönnän juoneeni ja myös juottaneeni tyttärelleni pillimehun ennen maksamista, ykköstyypin diabeteksesta ja äärimmäisen nopeasta verensokerin tipahtamisesta kun kumpikin kärsimme.

"vieras"
Ei tietenkään saa syödä, kauppaan mennään siten, ettei nälkä "yllätä" ja mun mielestä lapsi saa huutaa vaikka naama punaisena, mutta herkkuja yms. suuhun tunkemisella sitä lasta ei tarvi rauhoittaa.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Itte en pidä sitä yhtään pahana, jos syö esim. leipää tai kesällä vaikka jäätelön (lähinnä tarkotan lasta, aikuista voisin kattoo ihmeissään, mut voihan jollain olla vaikka diabetes ja on pakko saada jotain) kunhan sen sitten maksaa. Mulle se nyt on se ja sama missä vaiheessa joku ostoksensa syö, pääasia että maksaa.
mä taas pidän pahana, että jo pienestä pitäen opetetaan, että saa syödä ja juoda maksamattomia tuotteita..kärsivällisyys on ihan hyvä taito oppia jo pienenä, eikä opettaa lasta "mulle kaikki nyt ja heti"..jos on diabetes tai muu sairaus, joka vaatii säännölliset ruokailuajat, silloin vanhempien tehtävä on varautua siihen etukäteen a ) ottamalla omat eväät ( jotka eivät selkeästi ole kaupasta otettuja )
b ) käymällä kaupassa ruokailun jälkeen

ei saa
No ei saa, mutta ymmärrän kyllä hätätapauksen. Joskus olen vedestä hörpännyt kun pyörrytti raskausaikana. Kerran annoin sämpylän alle 1v:lle mutta kysyin luvan kassalta. :)

EI SAA½½½
Entäs sittenkun esim kortilla ei olekkaan katetta, ja kaupassa on jo syöty ja juotu?
Milläs ne sitten maksetaan? ja useimmissa kaupoissa on kahvio, johon tuotteet voi maksaa. Tuotteet voi myös syödä siellä.
Ei kauppa ole mikään ruokailupaikka. Ei lasten, eikä aikuisten!

z<z<
Ja ompas muuten kiva myyjänä keräillä osastolta vaatteita pois, jotka on sotkettu jätskeillä yms. Siellä pienet rähmäkäpälät käpälöi jätski käsillään kaupan omaisuutta.
Miten se lapsi ei muka jaksa odottaa sitä hetkeä, että se jätski on maksettu? MÄ EN ymmärrä.
Mä oon 30-vuotta pärjänny ilman jätkiä, limua, mehua, karkkia yms kaupassa. Ei mitään ongelmia.
LApsetkin pärjää hyvin.

"Nina"
Ei todellakaan. En käsitä vanhempia, jotka antavat lasten syödä/juoda maksamatonta ostosta. Näitä näkee ja ihan kyl valkolaisetkin näin tekee. Pöyristyttävää. Kerran oli joku äiti 3 lapsen kanssa kaupassa ja jonottivat minun edellä kassalle. Nämä 3 mukulaa joi pillimehuja, joita ei vielä ollut maksettu.

:rolleyes:

Kyllä kehtaan:xmas:
Kehtaan myös heittää lattialla lojuvat irtokarkit takasin laareihinsa:saint:

"heh"
"HOK-Elannon varatoimitusjohtajan Veli-Matti Liimataisen mukaan ilmiö ei ole noussut keskusteluun kaupparyhmässä.

–?Emme ole havainneet ongelmia. Asiakkaamme ovat valistuneita ja osaavat käyttäytyä järkevästi."

Tämä huvitti, koska ainoa kerta, kun olen ihmetellyt asiakasta, tapahtui juuri HOK-elannon kaupassa. Romaninaisten porukka teki ostoksia kärryn kanssa, kärryissä avattu megapussi sipsejä, jossa jokaisen kävi vuorollaan kävi...

Muulloin olen nähnyt vain lapsien syövän. Minusta syödä saa vain hätätapauksessa (=diabetes, muu sairaus jne.), ei todellakaan sovi tavaksi.

Ken guru
mä taas pidän pahana, että jo pienestä pitäen opetetaan, että saa syödä ja juoda maksamattomia tuotteita..kärsivällisyys on ihan hyvä taito oppia jo pienenä, eikä opettaa lasta "mulle kaikki nyt ja heti"..jos on diabetes tai muu sairaus, joka vaatii säännölliset ruokailuajat, silloin vanhempien tehtävä on varautua siihen etukäteen a ) ottamalla omat eväät ( jotka eivät selkeästi ole kaupasta otettuja )
b ) käymällä kaupassa ruokailun jälkeen
Samaa mieltä, nää onkin jo tuhanteen kertaan jauhettuja aikaisemmissa ketjuissa :rolleyes:.

"jeps"
On se vähän kummallista, jos aikuinen, täyspäinen ihminen menee eineshyllylle ja nappaa sieltä jonkun mikropizzan ja rupeaa sitä jyrsimään siinä. Lapselle olen avannut vesipullon, josta on janoonsa saanut juoda, eikä ole mulle mitään mutistu.

Yhteistyössä