Voiko kasvot palaa ulkona, vaikka taivas on pilvessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aapee

Vieras
Siinäpä se kysymys. Oltiin tänään 1-veen kanssa ulkona varmaan pari tuntia ja mä unohdin suojata kasvot aurinkovoiteella =( Nyt ainakin itsellä kuumottaa vähän kasvoja, vaikka ei punaiset olekaan, eikä mun mielestä lapsellakaan punaiset...

Aurinko oli suurimman osan ajasta pilvessä.

Jos kerran ulkona näet ilman taskulamppua, niin sen valon täytyy tulla pilven läpi siinä tapauksessa. Eikö ole loogista? UV säteily tunteutuu jopa paidan läpi, joten miksi ei pilven myös.
Kortisoni auttaa oireisiin, vaurioita ei korjaa mikään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kerran ulkona näet ilman taskulamppua, niin sen valon täytyy tulla pilven läpi siinä tapauksessa. Eikö ole loogista? UV säteily tunteutuu jopa paidan läpi, joten miksi ei pilven myös.

No,näenhän minäkin täällä sisällä ilman taskulamppua eli aurinko valaisee tännekin, mutta on erittäin harvinaista että ihminen ruskettuu lasin läpi.

aurinkorasvojen käyttöönoton myötä on lisääntyneet vaan ihosyövät ja d-vitamiinin myyntikäyrät... en käytä, eikä meillä ole ikinä Suomen kesässä kukaan palanut.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

No,näenhän minäkin täällä sisällä ilman taskulamppua eli aurinko valaisee tännekin, mutta on erittäin harvinaista että ihminen ruskettuu lasin läpi.

Ei lasin läpi, mutta kyllä mulla naamaa alkaa kuumottaa jos pilvisenä päivänä olen ollut vaikka haravoimassa ilman voidetta

aurinkorasvojen käyttöönoton myötä on lisääntyneet vaan ihosyövät ja d-vitamiinin myyntikäyrät... en käytä, eikä meillä ole ikinä Suomen kesässä kukaan palanut.

hmm... no ekana tulee mieleen otsonikerroksen ohentuminen joka muinoin suojasi ihmisiä auringon haitallisilta säteiltä paremmin. Ihosyövän diagnosointikin on varmaan kehittynyt ja siksi niitä tulee ilmi enemmän kuin ennen. Ennen on myös ihannoitu vaaleaa ihoa, tämä rusketuksen ihannointi on tullut vasta viimeaikoina, joka nostaa noita ihosyövän esiintymisiä kun sitä aurinkoa _otetaan ottamalla_ enemmän. En usko että aurinkovoiteen käytöstä on haittaa.

Yhteistyössä