Voiko kastuneelle läppärille tehdä enää mitään jälkeenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Istuin läppärin ääressä keittiössä, vesilasi vieressä, kun poika tuli halaamaan ja sitten kävikin niin onnellisesti että se vesilasi siinä tohinassa kaatui osittain näppiksen päälle... Koska oon vähän hidas niin en siinä muita kuivaustoimenpiteitä tehnyt kuin pyyhkeellä painelin kuivaksi.
Myöhemminhän sitten toki todettiin miehen kanssa että noi oikeanpuolen näppäimet, eli siis toi laskinosio, ei toimi ollenkaan, ja kirjaimista ainakin v ja ä on toimintakyvyttömiä. Välilyöntinäppäimen toimimattomuus ehkä haittaa kaikista eniten...

Eli onko se vaan uutta läppäriä kokonaan kehiin vai pystyykö joku taikuri tekemään tolle näppäimistölle jotain? Toistan vielä että joo, tiedän, olin tyhmä kun en heti tehnyt asialle enempiä...

Mulla just pari päivää sit kaatu näppäimille vettä.
Kippasin tän toistepäi,ja kuivasin aika kaukaa(ja kauan ) hiustenkuivaajalla.

Sen koneen vois aukasta,ja joku "taikuri" sille toki voi jotain tehdä.

No annatte kuivua sen muutaman päivän auki, ja jos säkä käy, niin ne napit alkaa toimimaan. Pahin on sokerinen neste, niin kuin kahvi, se tuhoaa melko tehokkaasti. Voi olla, että läpeensä kuivuttuaan saatte läppärin takas käyttöön. Ja älkää käyttäkö sitä läppäriä viikkoon, että saa kunnolla kuivua.

No mä kääntäisin läppärin väärinpäin ja antaisin kuivua muutaman päivän. Mutta kastunutta elektroniikkalaitetta ei saa laittaa päälle kastuneena, koska silloin oikosulku rikkoo komponentteja! Olen kastellut monta laitetta, varsinkin puhelimia ja saanut ne vielä käyttöön. Olen laittanut heti virran pois ja antanut kuivua rauhassa. Lisäksi voi irroitella osat jotka saa irti ja avittaa hellästi hiustenkuivaajalla.

Anteeksi, tuo äskeinen oli ns. vastaisen varalle. Luulen että teidän läppäriä ei saa enää korjattua niin edullisesti ainakaan, että olisi kannattavaa. Ottakaa äkkiä tiedostot talteen jotka on tärkeitä, voi mossahtaa vielä lopullisesti!

No tärkein on tajuta heti kääntää läppäri väärinpäin ja sivuttain että vesi tulee ulos. Mutta voihan sitä koittaa jälkeenpäinkin käännellä, tuskin auttaa enää.
Meillä on uinu läppäri tuopissakin ja hyvin kävi. Ei muuta ku äkkiä kone väärinpäin ja sivutain.

Ei meillä alkanut enää toimia. Ostin erillisen näppäimistön (läppärin levyisen) ja pidin sitä läppärin päällä. Hyvin toimi kone vielä 4vuotta. Yhteensä oli 5vuotta käytössä.

[QUOTE="vieras";23202924]Tässä taas nähdään että ämmillä ei ole mitään asiaa tietokoneen ääreen. Pysykää vain siellä hellojen ja pesukoneiden ääressä.[/QUOTE]

Rakas miehenikö se siellä kommentoi... =)

Joo, siis tota, tää sattui viime viikon keskiviikkona ja kone on ollut siitä asti päällä (tai siis on aina päällä, olkoon siitä sitten ihmiset mitä mieltä tahansa... ) Kaikki muu tuntuu pelittävän, paitsi nuo tietyt näppäimet, mutta nekin ois kiva saada toimimaan... Eli uuden koneen osto mulla tiedossa, jippii...

Mulla kaatu lonkeroa läppärin näppikseen. Töpselit irti ja läppäri auki ja nurinpäin pyyhkeen päälle kuivumaan. Hyvin pelitti 1,5 vuotta. Näppikset oli aluks vähän sellaiset napsahtavaiset, mutta kaikki toimi.

Sorry, luin vain aloituksen ja vastasin innoissani :ashamed:.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23202879]No annatte kuivua sen muutaman päivän auki, ja jos säkä käy, niin ne napit alkaa toimimaan. Pahin on sokerinen neste, niin kuin kahvi, se tuhoaa melko tehokkaasti. Voi olla, että läpeensä kuivuttuaan saatte läppärin takas käyttöön. Ja älkää käyttäkö sitä läppäriä viikkoon, että saa kunnolla kuivua.[/QUOTE]

Eihän kaikkien kahvissa ole sokeria.

no jos n suht uusi/kallis kone niin voihan tuta pyytää arvion korjauksesta kotivakuutus ainakin meillä kattaa korjauksen tai uuden hankinnan sitten jos korjauskelvoton. siinä tietty omavastuu mutta silti

No ostapa ihmeessä uusi, entinen romuläjään kuormittamaan luontoa vaikka erillisellä näppäimistöllä entisen päällä, kone olisi täysin käyttökelpoinen.

Eipä meillä nuo muutkaan vanhat romut kuormita luontoa, kun ovat vuosia olleet kuormittamassa meidän varastoa :D Ja sun vastaus auttoi mua ehkä eniten, kiitos siitä, siis todella, miten voin kyllin kiittää... =)

Yhteistyössä