Voiko karsastus alkaa yhtäkkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Sanna"
Olen huomannut, että 5-vuotiaalla on alkanut silmät kieroon, kun katsoo tarkempaa. Voiko karsastus alkaa näinkin myöhään vai onko jotain muuta. Olen käsittänyt, että se olisi synnynnäistä...
 
"silmät"
Voi alkaa. Minun 2-vuotias alkoi äkillisesti karsastamaan 2-vuotiaana. Ensimmäisenä päivänä toinen silmä meni linkkuun ja kolmentana toinenkin hakeutui kieroon :( Pääsimme erittäin nopeasti silmäpolille tutkimuksiin. Nyt hoitona lasit ja diagnoosina voimakas karsastus. Onneksi pääsimme säikähdyksellä! Karsatus paranee tai ei, mutta toistaiseksi hoidettavissa laseilla <3
 
kyllä voi huomata vasta tuon ikäisenä.Jos nyt esim on alkanut laiskasilmä-oireet, niin ei aivot enää viitsi sitä huonompaa silmää käyttää ja sen takia se silmä ei enää viitsi tarkentaa sitä katsetta vaan alkaa harhailemaan (tosi lääketieelliset termit käytössä taas =) )

meillä on nyt hoitoja noin vuoden verran takana (Neiti 7v ) ja kokoajan vähenee se silmän karkailu ja näkökyky on parantunut siinä silmässä huomattavasti.Vuos sitten lääkärissä näkökyky vasemmassa silmässä lähellä näkövammaisen rajaa, nyt melkein jo normaali, eikä siis laseja vieläkään käytössä.

niin ja mee neuvolan kautta, lähettävät siltä sit suoraan silmälääkärille (me ainakin päästiin silmätautienpolille )
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä voi. Me huomattiin melkein 4-vuotiaalla että iltaisin toinen silmä alkoi karastamaan, siis väsyneenä. Muuten olivat ihan suorassa. Neuvolasta saatiin lähete silmäpolille vaikka siellä ei karsastusta eikä näön heikkoutta todettukaan. Mutta oli vaan toisessa silmässä niin paljon hajataittoa että eivät toimi kunnolla yhdessä, ja karsastavassa silmässä oli huono näkö. Lasit ja lappuhoito on ollut kohta vuoden. Kertaalleen on saatu vahvuuksia jo vähennettyä.
 

Yhteistyössä