Voiko karjalanpiirakoita tehdä ilman ruisjauhoja? :)

27.02.2012
394
0
16
Katselen täällä kaikkia ihania leivontajuttuja netistä, mut mä leivon tosi harvoin niin ei oo kun perusjutut kaapissa... Ja ruisjauhoja ei ole...

Samoin olis pakastimessa 500g lehtitaikinaa minkä vois käyttää, mut kannattas varmaan hankkia toinenkin paketti ja tehdä sit kerralla enemmän esim.pasteijoita kun eihän tosta 500grammasta montaa tuu?

Äh, mä oon ihan surkee leivontahommissa ja mitään makeeta meillä ei syödä...

Auttakaa mua, mitä helppoo suolasta tekisin? tuorejuustoja ei ole, mut esim.koskenlaskijaa olis paketillinen.. =)

tee lihis siitä lehtitaikinasta... kaulaat ohuemmaksi, täytät kinkulla tai jauheliha riisimössöllä, kasviksilla tai mitä nyt mieleen tulee ja kaapista löytyy. laitat koskenlaskijaa sekaan. käärit ja paistat. pikkasen nannaa.

• Tykkää
Reactions: Wolt
juu ja ei..
ne on sitten vaaleita piirakoita/riisi piirakoita eikä karjalan piirakoita jos pelkästä vehnästä tekkee.
(juu karjalaanen emäntä on ranttu ja tarkka)

onks sitä lehtitaikinaa palasina vai kokonainen? mie tekisin pellillisen piirakkaa..
Täytteeks vaikka jauhelihaa, sipulia,paprikaa mitä ny sattuu olee ja sit sulatettua koskenlaskijaa ja kermaa/maitoa

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25756948:
ne on niitä valmiita levyjä... kai ne saa "saumattomasti hitsattua" yhteen tarvittaessa? kuinka ohkaseks ne uskaltaa kaulia? =)

sen verta ohkaseks ku menee kohan ei nyt paperin ohueks.. tai sitten helpompi ratkasu..puolitat levyt, kaulit sopivasti neliömmäks , sit laitat täytettä väliin,haarukoit kiinni.
Annos pasteijoita :) helpompi ottaa evääks :)

Taidetaan tehdä kinkkupasteijoita :p
Jos laitan kinkkua, paprikaa / tomaattia(?) ja nokareen koskenlaskijaa ja uuniin..? Testingtesting!!

Mutta googlasin myös vaaleiden riisipiirakoiden ohjeen ja niitäkin pakko kokeilla, jos ei tänään niin pian =)

• Tykkää
juu ja ei..
ne on sitten vaaleita piirakoita/riisi piirakoita eikä karjalan piirakoita jos pelkästä vehnästä tekkee.
(juu karjalaanen emäntä on ranttu ja tarkka)

onks sitä lehtitaikinaa palasina vai kokonainen? mie tekisin pellillisen piirakkaa..
Täytteeks vaikka jauhelihaa, sipulia,paprikaa mitä ny sattuu olee ja sit sulatettua koskenlaskijaa ja kermaa/maitoa

ei siinä sitä samaa makua! Ruisjauhoa kun pitäs olla enemmän ja vehnis sitten en ees tiiä miks se on ees mukana kuoren taikinassa?

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25757018:
Jos laitan kinkkua, paprikaa / tomaattia(?) ja nokareen koskenlaskijaa ja uuniin..? Testingtesting!!

Mutta googlasin myös vaaleiden riisipiirakoiden ohjeen ja niitäkin pakko kokeilla, jos ei tänään niin pian =)

joo tolleen oon joskus pasteijoita tehty paitsi kinkun tilalla kalkkunaa..

joo ne onkin riisipiirakoita ei karjalan piirakoita :laugh: sen sannoo näköjään ihan eu:n setätkin :D (joo päätä alkaa kivistää ni naurattaa kaikki )
mut kerro miten pasteijat onnistu

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25757018:

pasteijat! Elä ees puhu. Rupes heti tekemään mieli pasteijoita!

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25757035]ei siinä sitä samaa makua! Ruisjauhoa kun pitäs olla enemmän ja vehnis sitten en ees tiiä miks se on ees mukana kuoren taikinassa?[/QUOTE]

ehkä kai notkeuttamassa tahi tiiä tuota.
Ite oon aina rukkiista tehny pelkilteen.

Karjalanpiirakka – Wikipedia asiasta puujalkaan tuolla mainittiin et sille on haettu tuotesuoja ja eikös jotkut kaupat ihan saanu noottia ku oli vaaleita piirakoita karjalanpiirakoina myyty?

joo tolleen oon joskus pasteijoita tehty paitsi kinkun tilalla kalkkunaa..

joo ne onkin riisipiirakoita ei karjalan piirakoita :laugh: sen sannoo näköjään ihan eu:n setätkin :D (joo päätä alkaa kivistää ni naurattaa kaikki )
mut kerro miten pasteijat onnistu

vehnä piirakoita joissa riisiä! No karjalasta itse ja osaan tehdä! Mummon opastuksella. Mutta se puolikka ei varmaan kaikilla halussa joten voit käyttää pasta konetta.

[QUOTE="vieras";25757098]vehnä piirakoita joissa riisiä! No karjalasta itse ja osaan tehdä! Mummon opastuksella. Mutta se puolikka ei varmaan kaikilla halussa joten voit käyttää pasta konetta.[/QUOTE]
Pulikan käyttö sujjuu kuule miult varsin komijast..mistähä semmose sais ku erellinen hukku muutossa.
syntyjää savolaen ja juurilthaa karjalainen.ihmekkös mie oonnii vähä omalaatunen tapaus.

Yhteistyössä