Voiko/kannattaako 4,5-vuotiaalle ostaa kännykkäliittymän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toistan nyt minäkin sitten itseäni, mutta oma nelivuotiaani on KOKO ajan näkö- tai kuuloetäisyydellä. Lapseni ei ole heitteillä. Minusta olisi edelleenkin mukavampi soittaa suoraan lapselleni kuin naapurille (joinakin päivinä siis leikkihetkiä voi olla useitauseita, kun ihan lähinaapureita ovat). Ja kätevämpi myös olisi lapselle pirauttaa kuin pienempien sisarusten kanssa joka kerta lähtisin naapurin ovikelloa pimputtelemaan.

Vaikka toistat itseäsi, olen varmaan tyhmä tai jotain mutta en tosiaankaan ymmärrä miksi KOKO AJAN jonkun aikuisen henkilön näkö- tai kuuloetäisyydellä olevalle lapselle pitäisi vielä voida soittaakin?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";24319318]Vaikka toistat itseäsi, olen varmaan tyhmä tai jotain mutta en tosiaankaan ymmärrä miksi KOKO AJAN jonkun aikuisen henkilön näkö- tai kuuloetäisyydellä olevalle lapselle pitäisi vielä voida soittaakin?[/QUOTE]

Samaa minäkin ihmettelen. Kyllä minun mielestäni tuon ikäinen on parasta saatella kylään niin, että varmistaa kyläpaikan aikuisen olevan paikalla ja ymmärtäneen olevansa nyt vastuussa myös teidän lapsesta.Olen päiväkodissa töissä ja enpä kyllä oikein ymmärrä miksi pk-ikäiselle pitäisi ostaa kännykkä.

Onko kenenkään 4-5-vuotiaalla oma kännykkä? Tekisi mieli ostaa meidän pojalle oma liittymä (vanhaan puhelimeen), jotta voin tarvittaessa soittaa ja varmistaa, että on esim. naapurissa leikkimässä...tai soittaa, että tulee kotiin syömään tms. Poika alkanut siis paljon leikkimään lähinaapureissa ja luulisin, että kännykkä olisi kätevä:)

Kokemuksia ja mielipiteitä asiasta kaipailen! Kannattaako noin pienelle vielä liittymää hankkia?

jos osaa käyttää ja pitää huolen kännykästä :)

Mä en nyt ymmärrä ap.ta, " lapsi on koko ajan kuulo- näköetäisyydellä, jonkunnvahdittavana, mutta kännykkää tarvitsee jos on mennytkin naapuriin sisälle?"

Eihän se silloin ole koko aikaa vahdittavana, jos et kerran tiedä onko mennyt sisälle tms.
Tuon ikäisen kanssa ollaan ulkona, katsotaan mihin se menee, samassa ajassa kun se menis sinne naapuriin ja sä et sitä huomaa, ehtii se lähteä myös jonnekin muualle jos keksii jotain kiinnostavaa.
4,5 vuotias on PIENI, sen ikäisen ei tarvitse olla yksin, mennä minnekään yksin.

Yhteistyössä