voiko kaksikulttuurinen suhde oikeasti toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut

Vieras
Olen rakastunut Etelä-Amerikasta kotoisin olevaan mieheen,meillä on n.puoli vuotta ollut jonkinlainen eätsuhde. Hän on asunut suomessa n. 10 vuotta ja puhuu suomea kohtalaisen hyvin. Asuu kuitenkin toisella paikkakunnalla,tapaamme n.2-4kertaa kuukaudessa. hänellä yksi avioliitto ruotsalaisen naisen kanssa takana.
onko kellä kokemusta kaksikulttuurisesta suhteesta? Mietin,voiko tämä oikeasti pitemmän päälle toimia vai tuleeko kulttuurierot vastaan jossain vaiheessa.

Voi.

Kulttuurierot...aina niistä puhutaan. Mun kokemuksen mukaan naapuripitäjän pojan kanssa voi olla suuremmat ns. kulttuurierot kuin ihan toisesta maasta olevan kanssa.

Aivan totta!
Jos yhteinen kieli löytyy, erilainen kulttuuritausta ei menoa hidasta. Maailmankuva avartuu molemmilla!
Tietysti omilla odotuksilla on suuri merkitys. Jos jompikumpi haluaa muokata toisesta oman kulttuurinsa ihmisen, silloin voi tulla ongelmia.

Aivan totta!
Jos yhteinen kieli löytyy, erilainen kulttuuritausta ei menoa hidasta. Maailmankuva avartuu molemmilla!
Tietysti omilla odotuksilla on suuri merkitys. Jos jompikumpi haluaa muokata toisesta oman kulttuurinsa ihmisen, silloin voi tulla ongelmia.
Niin totta. Kahden kulttuurin suhde on joustamista, puolin ja toisin. Kuten itse asiassa parisuhteet aina ovat, mutta kahden kulttuurin liitoissa pitää luoda ns. kolmas kulttuuri, ikioma tapa elää, molempien kulttuureista ne juuri ko. parille parhaiten sopivat tavat poimien, tai muuten homma tuskin toimii. Siitä, että yrittää muokata toisesta oman kulttuurinsa ihmisen, ei tule mitään - eikä myöskään siitä, että toinen yrittää tekeytyä joksikin mitä ei ole.

Yhteinen kieli ja samanlaiset arvot/periaatteet on tärkeitä juttuja. Jos kumpaakaan ei ole, niin metsään menee, sanoisin.

• Tykkää
Reactions: Bonaire
Niin totta. Kahden kulttuurin suhde on joustamista, puolin ja toisin. Kuten itse asiassa parisuhteet aina ovat, mutta kahden kulttuurin liitoissa pitää luoda ns. kolmas kulttuuri, ikioma tapa elää, molempien kulttuureista ne juuri ko. parille parhaiten sopivat tavat poimien, tai muuten homma tuskin toimii. Siitä, että yrittää muokata toisesta oman kulttuurinsa ihmisen, ei tule mitään - eikä myöskään siitä, että toinen yrittää tekeytyä joksikin mitä ei ole.

Yhteinen kieli ja samanlaiset arvot/periaatteet on tärkeitä juttuja. Jos kumpaakaan ei ole, niin metsään menee, sanoisin.

Hyvin kattavasti sanottu! :)

[QUOTE="irkku";26791022]Voi, meillä on hyvin samanlaiset näkemykset elämisestä, uskonnosta ym.[/QUOTE]

Mistä päin kumppanisi on kotoisin jos saa udella? siis vastauksesta päätellen sulla henk.koht. kokemusta kaksikulttuurisesta suhteesta.