Voiko kaasoksi suostumisen perua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalassa tilanteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankalassa tilanteessa

Vieras
Mua kysyttiin tuossa vähän aikaa sitten kaasoksi, ja suostuin kun aattelin ettei se nyt niin ylivoimaista ole, että osaisin ja pärjäisin siinä tehtävässä.

Tuleva morsian sanoi jo kun olin suostunu, että ala vaan ideoimaan ja suunnitella kaikkee ohjelmaa jne. Siinä vaiheessa alkoi ns. hälytyskellot soimaan. Eli yksinään pitäisi ilmeisesti suunnitella kaikki...

Nyt aattelin, että taidanpa kieltäytyä kunniatehtävästä (silläkin uhalla että välit menee) koska en mitenkään jaksa omien töiden, kodinhoidon jne. ohella alkaa mitään häitä suunnittelemaan alusta loppuun, ja pitäishän ne polttaritkin ideoida jossain välissä...

Sitäkin mietin että minkä ihmeen takia just mut kaasoksi pyydettiin, kun ei olla morsiamen kans ees kovin läheisiä (hänellä monta läheisempääkin ympärillään), joten lieköhän syynä ollut toi kun oon luova ihminen ja taitava käsistäni, joten hyötysuhde kait siinä on painanu enemmän kuin se läheisyys. :/

Kyllä mun mielestä voi perua, mutta ika varmana loukkaantuu morsian. Koeta jotenkin pehmentää iskua... Todella ikävää tuollainen selkeä hyödyn hakeminen toisen taidoista. Kokemusta on.

Voihan sen perua. Mitään ei ikinä pakko ole tehdä. Mut toisaalta, miksi sun tarvis yksin mitään tehdä, voithan sä pyytää niitä morsiammen kavereita siihen auttamaan. Mun käsittääkseni, mun häissä oli lähes koko polttariporukka kyhäämässä ja ideoimassa ja mä olin itsekkin, aina kun sain.

Voi perua, mutta tee se hyvissä ajoin. Ja voithan vaikka kysäistä, josko haluaisi ottaa toisenkin kaason (sinun lisäksesi), jolloin työtaakkasi pienenisi. Kertoisin kyllä rehellisesti syyn.
Ja voi sanoa monta kertaa kaasona olleena, että pistää TODELLA vihaksi morsiamet, jotka sälyttävät kaiken työn kaasolle. ARRRRGH!!

Peru ihmeessä, jos siltä tuntuu! Kerrot vaan etteivät rahkeesi nyt riitä ottamaan moista vastuuta.

Ei kannata lähteä tekemään tuollaista hommaa, jos ahdistaa jo valmiiksi. Ihmiset ymmärtävät aika paljon, joten kerro ystävällesi tuosta mahdollisimman pian. :)

Todellakin saat perua ja jos yhtään tuntuu siltä niin ilman muuta perut. Sanot ettet kerkiä panostamaan niihin, mutta ehkä pehmennät että voit tulla käymään jos ajankohta sopiva kun askartelevat (jos sellaista tekevät).

Muista, että kaasous ole pelkkä kunniatehtävä, vaan todella vaatii työtekoa. Mutta, kaaso ei todellakaan ole pelkkä työjuhta vaan APU morsiamelle. Eli tuntuu, että ihan liikaa yritetään sun niskaan sälyyttää, kun sinähän et ole se morsian. Keskustele vielä morsiamen kanssa ja jos päätät jatkaa, niin voit mielestäni ihan hyvin hyödyntää myös muiden kavereiden apua.

Alkuperäinen kirjoittaja hankalassa tilanteessa:
Mua kysyttiin tuossa vähän aikaa sitten kaasoksi, ja suostuin kun aattelin ettei se nyt niin ylivoimaista ole, että osaisin ja pärjäisin siinä tehtävässä.

Tuleva morsian sanoi jo kun olin suostunu, että ala vaan ideoimaan ja suunnitella kaikkee ohjelmaa jne. Siinä vaiheessa alkoi ns. hälytyskellot soimaan. Eli yksinään pitäisi ilmeisesti suunnitella kaikki...

Nyt aattelin, että taidanpa kieltäytyä kunniatehtävästä (silläkin uhalla että välit menee) koska en mitenkään jaksa omien töiden, kodinhoidon jne. ohella alkaa mitään häitä suunnittelemaan alusta loppuun, ja pitäishän ne polttaritkin ideoida jossain välissä...

Sitäkin mietin että minkä ihmeen takia just mut kaasoksi pyydettiin, kun ei olla morsiamen kans ees kovin läheisiä (hänellä monta läheisempääkin ympärillään), joten lieköhän syynä ollut toi kun oon luova ihminen ja taitava käsistäni, joten hyötysuhde kait siinä on painanu enemmän kuin se läheisyys. :/

Kiitos tuestanne.

Taidankin vihjaista morsiolle, että milloinkas niitä häiden suunnittelupalavereja oli tarkoitus pitää, ja sit jos alkaa änkyttämään niin pitää sanoa ettei kait hän luule että kukaan yksinään jaksais koko juttua kehittelemään...

Mä sinuna peruisin. Silleen nätisti tyyliin et "aloin mietiä ja en pysty panostaa ajan puutteen takia tarpeeks" tyylillä. Ja just lupaisin tulla tarvittaessa johonkin juttuun avuks joskus.
Mä en kyllä henk.kohtaisesti ollenkaan ymmärrää tätä kaasoilua nykyään, ei olis itselle tullu mieleenkään järjestyttää yhtään mitään hääjärjestelyjä muilla ihmisillä..

Ei tulisi itsellekään mieleen järjestellä toisen häitä, jos hän ei olisi ihan lähimpiä ystäviä. Jos yhtään hyväksikäytön epäilyä niin ilman muuta perumaan, varmasti sinulla parempaakin käyttöä ajallesi ja lahjoillesi.

Yhteistyössä