voiko juustoa syödä liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja juustohirmun äiti
  • Ensimmäinen viesti
juustohirmun äiti
Siinähän se jo tuli, "ongelma" :D Meillä taapero söis juustoa niin paljon kuin vain antaisi. Onko joku kuullut onko siinä joku päivittäinen suositus mitä ei saisi ylittää. Sehän on kuitenkin kovaa rasvaa vaikka kevyttä ostais.

Muutama siivu kerrallaan annetaan. Mut usein pari-kolme kertaa päivässä. Itse aina leivälle juustoa pyytää. Sinällään hyvä että saa jostain kalsiumia kun on huono maidonjuoja. Mut onko muita tällasia?
 
minä itse olen. en juo maitoa ja niinpä kalkit otan juustosta ja jugurtista. Oikein ison viipaleen saatan juustoa ottaa ja sinappia siihen päälle ja herkkuhetki on valmis. onneksi ei vaivaa ummetus, sillä sehän voi joillekin juustosta tulla.
Ei kai siitä oikeasti haitta ole jollei kalkkia ala yli grammaa jatkuvasti saada ja silloinkin haittaa vain silloin jos vaikututtaa raudan imeytymiseen ja hemppa on alhainen
 
Juustoissa on runsaasti suolaa ja kovaa (eläinperäistä) rasvaa. Maha voi myös mennä kovaksi. Meilläkin poika 1 v 3 kk söisi vaikka kuinka paljon juustoa mutta em. syistä olen rajoittanut yhteen siivuun päivässä, kun kuitenkin juo hyvin maitoa. Juustohan on muuten erinomainen kalsiumin lähde, noin hyvistä puolista mainitakseni.
 
juustohirmun äiti
Nostan, jos joku vielä tietäisi. Muuten pitänee ottaa ja soittaa neuvolaan. Kun vaan joskus muistais oikeaan aikaan :whistle:

Muuten, katsoin emmentalpaketista, että suolaa siinä on 0,5% :eek: eli ei toisaankaan paljon. Kaikissa leivissä on paljon enemmän ja niitä sentään syödäänkin enemmän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:38 77mm kirjoitti:
Juustoissa on runsaasti suolaa ja kovaa (eläinperäistä) rasvaa. Maha voi myös mennä kovaksi. Meilläkin poika 1 v 3 kk söisi vaikka kuinka paljon juustoa mutta em. syistä olen rajoittanut yhteen siivuun päivässä, kun kuitenkin juo hyvin maitoa. Juustohan on muuten erinomainen kalsiumin lähde, noin hyvistä puolista mainitakseni.
samaa rasvaahan on maidossakin vai kuinka?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 18:21 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 21:38 77mm kirjoitti:
Juustoissa on runsaasti suolaa ja kovaa (eläinperäistä) rasvaa. Maha voi myös mennä kovaksi. Meilläkin poika 1 v 3 kk söisi vaikka kuinka paljon juustoa mutta em. syistä olen rajoittanut yhteen siivuun päivässä, kun kuitenkin juo hyvin maitoa. Juustohan on muuten erinomainen kalsiumin lähde, noin hyvistä puolista mainitakseni.
samaa rasvaahan on maidossakin vai kuinka?
Juu, samaa rasvaahan se on maidossakin, mutta juustojen rasvaprosentti on aika paljon korkeampi. Täytyy muuten tuota suolapitoisuutta itsekin vilkaista, jos kerran emmentalissakin on vain 0,5 %.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 21:13 Milla Makia kirjoitti:
paljonko sita suolaa on grammoina/100 g. pienille kun tuo suositus on 0.5g sodium tai 1.2 g suolaa/100 g?
Mun käsittääkseni elintarvikkeissa ilmoitetaan että kuinka paljon 100g kohti on suolaa,eli tuossa emmentalissa sitä suolaa sen 0.5g sadassa grammassa juustoa,ja taitaa tuo emmental olla se vähäsuolasin vaihtoehto.
 

Yhteistyössä