Voiko jostain työstä todella saada palkkaa tonnin kuussa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vie ras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minulle kerrottiin että astianpesijän kk-palkka Tesin mukainen olisi tonnin kuussa. Ei voi olla totta???!!! Eihän tonni ole mitään. Ja osa-aikaduunista ei ole kyse.

Mä sain kesäluun lopussa tonnin pelkkiä lisiä(jotka oli ansaittu toukokuussa olleessani puolipäiväksessä työssä). Muitamtuloja mulla ei kesäkuulle ollutkaan. Heinäkuulle eimsenkään vertaa

[QUOTE="vieras";26661632]No ei kai nyt bruttona mistään tonnia saa. :O

Terveisin Paskapalkka Siwankassa 1900 brutto[/QUOTE]

Saatko ilman lisiä ton 1900? Koko-aikainen duuni? Voisi olla huonomminkin...

Vaikka mistä saa tonnin tai allekin. Joitakin vuosia sitten esimerkiksi sellaisessa ruokapaikassa jossa myydään patonkeja ja salaatteja käytettiin lähinnä työmarkkinatuella harjoittelijoita ja jos sattui "hyvä" tuuri käymään niin saattoi päästä jopa tonnikerhoon eli kokopäivätyöstä tonni kuussa..! Siivojaana palkka ei usein edes nouse tonniin kun tunteja on niin vähän eli väkisinkin osa-aikatyötä. Ja puhelinmyyjänä tonnin kuukausipalkka olisi jo käsittämätön, siinähän voi tienata nollasta muutamaan sataseen vaikka kokopäivätyöllä. Olen joskus elänyt vuosia alle tonnin palkalla mutta silti pärjännyt ihan hyvin.

[QUOTE="Vieras";26661993]Mä saan tonnin kuussa käteen. Toimin liikunnanohjaajana eli ohjaan erilaisia tunteja. Toki teen vain 5 tuntia viikossa ja vähän siihen päälle suunnittelua.[/QUOTE]

On melkoinen tuntipalkka...

Noista "tonnin paikoista": jotkut järjestöt "palkkaavat" työttömiä ja niiden ei tarvitse tietääkseni maksaa työntekijälle mitään, vaan työkkäri maksaa palkan eli palkkatuen. Mulle tarjottiin hommia eräässä järjestössä, palkka 1300 euroa kuussa, työaika 7h/päivä, 5 päivää viikossa. Hurjat 9 euroa tulee tuntipalkaksi...

:) olin töissä tehtaalla puualalla. Koeajan paikka 4kk 1200 brutto. Tonni jäi käteen. Saman olisin saanu kotona lapsen kanssa. Aloituspalkka oli huikea 7,3e tunti. Seuraavassa firmassa aloituspalkka 9e tunti. Täälläpäin keskiverto tuntipalkka 10e. Yli jos saa niin saa olla tyytyväinen. En silti muuta kaupunkiin...

Minä saan osa-aikaisena postinjakajana suurinpiirtein tonnin kuussa käteen, sitten jos teen enemmän töitä, niin tulee palkkaakin vähän enemmän, mutta aina pysytään kyllä alle 1500 eurossa.

Yhteistyössä