Voiko jollekin tietylle leikkeleelle olla allerginen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Luultavasti tietysti voi. Mutta siis mulla on pari päivää suussa kutissut ja niinä päivinä olen syönyt yhtä leikkelettä. Tänään en ole syönyt sitä, vaikka muuten olen samanlaisesti syönyt kuin viime päivinä. Voiko se siis olla siinä leikkeleessä joku lisäaine tms?

lisäaine tai mausteallergia... mulla tulee sitruunasta kurkun turpoamista ja huulet myös joten aina joutuu lukee marinaadien ainesosat jos marinoitua lihaa meinaa ostaa

Snellmanin savustettu perhekinkku kyseessä. En oo allerginen ollut millekään ja ennen olen tuotakin leikkelettä voinut syödä ilman oireita, mut en keksi muutakaan mistä tuo kutina voisi johtua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
googleta toi "natriumglutamaatti suun kutina", niin saat lisätietoa vielä asiaan.

Sitä on sitten tuossa toisessakin leikkeleessä, jota tänään söin ja tänään ei ole ollut mitään oireita.

no, kuten totesin, noi muutkin lisäaineet voi varmaan tehdä oireita. ja riippuu varmaan siitäkin, onko muut syödyt ruuat ollu kovin lisäainepitoisia.

tosta natriumglutamaatista vaan kuullut, että monilla just tuota suun kutinaa on aiheuttanu.

Yhteistyössä