Voiko joku sanoa, että hoitovapaalla pärjää rahallisesti ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palma

Vieras
Meillä mies töissä ja mä kotona ja koko ajan odotan, että koska se köyhyys iskee. Tuntuu, että rahaa säästyy paljon kun ei ehdi lähteä shoppailemaan, vaan ainoat menot on asumis-, ruokakulut sekä laskut. Totta puhuen puolessa vuodessa ollaan saatu rahaa vähän säästöönkin. Onko tää ihan normaalia?

Meijän perhe ei olis pärjänny, mun kotona olon mahdollisti ne pääomatulot johin kotihoidontuki oli ihan kiva lisä, mut pelkällä ei. tai olis kai jos olis tinkinyt ihan kaikesta

Se riippuu nyt täysin siitä, että pitäisikö mun tulla toimeen tuolla 300 eurolla jonka saan kelalta per kuukausi vaiko sitten niin että miehen tulot mukaan laskettuna.
Pelkillä kela-rahoilla en tulis toimeen mitenkään päin ja sitten miehen tuloilla tullaan tosi hyvin toimeen ja voidaan aika vapaasti reissailla koko perheen voimin pidemmällekkin.

Pärjää jos mies maksaa vuokrat sun muut isommat menot. Meillä tehtiin niin että minä maksoin kaikki safkat ja omat laskuni ja mies asumisen ja omat laskunsa. Niin ja taidettiin maksaa yhteisiä laskuja myös yhdessä.

Pärjätään me ainakin vaik miehellä normaali työ ja mä saan kuukaudessa yhteensä vain 350 euroa kaikki tuet yhteenlaskettuina. Lainaakin maksellaan ja normaalit laskut myös.. Eikä tee ees tiukkaa, ainakaan tällä hetkellä.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot :D
Me ainakin ollaan pärjätty ihan ok kunhan vaan tosiaan suhteuttaa sitten kulutuksen niihin tuloihin.
Eihän siinä mitään ylimääräisiä paljon ostella mutta itselleni ainakin on monet asiat paljon arvokkaampia kuin raha ja materia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Pärjää jos mies maksaa vuokrat sun muut isommat menot. Meillä tehtiin niin että minä maksoin kaikki safkat ja omat laskuni ja mies asumisen ja omat laskunsa. Niin ja taidettiin maksaa yhteisiä laskuja myös yhdessä.

Okei, just katoin että meillä oli mennyt viimekuulla ruokakauppaan lähes 500e että teillä kyllä sitten katotaan aika tarkkaan mitä syödään ja meitä on 2+2 ja mies syö ulkona päivällä.

Juu, paremmin minäkin kotihoidontuella pärjäisin kuin opintotuella. Kotihoidontukea kuntalisineen täällä sais kuitenkin sen n.500?, opintotuesta jää käteen reilu 200?. Onneksi miehen tuloilla vielä toistaiseksi ollaan pärjätty. (mun opintotuki riittää lapsen hoitomaksuun ja mun bussikorttiin, juuri ja juuri. Jos kotona oisin, niin niitäkään menoja ei ois.)