voiko istukka siirtyä lähelle kohdunsuuta loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glow

Vieras
lienee pöljä kysymys vaan kun tuli mieleen.
Mulla ei ole todettu olevan etistä istukkaa. Istukka on etuseinässä, alhaalla ja sen ja kohdunsuun välillä on "muutama sentti" sanoi lääkäri.
Tulipa vaan mieleen että voiko se istukka jotenkin siirtyä lähemmäs kohdunsuuta? Juu, ei tullut mieleenkään kysyä lääkäriltä kun kävin...
Ongelmana satunnainen, vaihteleva verinen vuoto mulla :/
Nyt on rv 32+5
Verisiä lorahduksia tullut nyt 3 kertaa 3-4 viikon sisällä...

Ei sen kyllä pitäisi siirtyillä mihinkään suuntaan, kohdun kasvaessa paikka saattaa muuttua niin että alkuraskaudesta etinen istukka ei loppupuolella enää olekaan etinen. (1 kolmanneksella suurin osa on etisiä istukoita).

Verisen vuodon kanssa ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan huomenna, ei se välttämättä ole äitipoliasia, jos ei lorahtele siis oikein kunnolla. Jos sikiö liikkuu ja ei ole suuria vuotoja tai kipuja siis.

Olen soittanut ja käynytkin. Vastaanotto ei ollut kovinkaan miellyttävä. Se on ikävä tosiasia "meidän" synnärillä. Kerran puhelimessa sanottiin että "ei tarvi tulla jos ei koske mihinkään" ja lääkärikin vähätteli huoltani, siinä kohtaa vuoto oli jo lähes loppu kun lääkäriin pääsin. Mulla vaan joskus tulee loraus kirkasta verta, sen jälkeen muutaman tunnin siteeseen niinkun ois runsaat menkat. Lopulta vaan muutama ruokalusikallinen ruskeampaa "vanhaa verta?" jää siteeseen... On mulla kontrolliaika synnärille, mutta siihen on vielä yli viikko. :attn:
Neuvola on huomenna. Vauva liikkuu mielestäni ihan hyvin. Mitään suurempia kipuja/supistuksia ei ole.
Eilen tuli semmoinen loraus. Sitä ennen alamaha oli oudosti kipeä hetken. Tänään vuoto jo tosi tosi niukkaa.

Yhteistyössä