Voiko isä sopia lasten kanssa menoja kysymättä äidiltä, kun lapset asuvat äidin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli vähän uusi tämä erokuvio meillä. Lapset asuvat kanssani ja tapaavat sovitusti isäänsä tiettyinä viikonpäivinä. Tapaamiset menneet hyvin ja tietysti lapset saavat puolestani viettää aikaansa isänsä kanssa muulloinkin. Mutta olenko kovin niuho, kun minun mielestäni isän tulisi sopia ylimääräisistä menoista lasten kanssa kanssani eikä vain lasten? Isä on alkanut sopia esim kahdeksanvuotiaan kanssa ylimääräisiä menoja kysymättä ensin minulta. Mielestäni meillä on nyt lasten kanssa oikeus suunnitella elämäämme ja menoja tai vieraita tms ilman että yllättäen tulee näitä "isi vie mut urheilukentälle" ristiriitoja. Pelkään, että jos huomautan isälle asiasta, se kostautuu lapsille niin, että isä ei sitten haluakaan tavata lapsia ylimääräisesti ja syyttää siitä lapsille minua. Mutta ei ole kiva tulla kotiin ja todetta ettei lapsia ole missään ja kuulet vatsa myöhemmin, että ovatkin isin kanssa jossain. Ala-asteikäisiä kaikki lapset.

Sano asiallisesti ja mahdollisimman ystävällisesti isälle, että "tosi kiva että järjestää ylimääräistä aikaa lasten kanssa" ja kehut miten hienoa, että isän ja lasten välit ovat niin hyvät jne jne, ja sitten ihan sivulauseessa huomaamatta sanot kevyesti, että "hei ilmoitathan noista menoista kuitenkin mahdollisuuksien mukaan etukäteen, että tiedät itse varautua suunnitelmissa".

Kyllä kuuluu sopia sun kanssa, voisihan teilläkin olla suunnitelmia. Kiva että isä haluaa olla lastensa kanssa. Ex sopii kanssani päivät ja kellonajat ja mielestäni se toimii oikein hyvin kun ei ole mitään epämääräisyyksiä ja lapsetkin tietää missä mennään.

Vanhempien pitäisi sopia keskenään noin pienten lasten menot.

Yhteistyössä