Voiko ihminen, joka ei koskaan ole asunut omakotitalossa, eikä tehnyt pienimuotoistakaan remonttia,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
pärjätä vanhan puutalon (loma-asunnon) kanssa? Onko kaikki korjaus-ylläpito- yms. työt sellaisia, että niihin saa ammattimiehen tekemään? Ja mistöä kaikkia ammattimiehiä sitten etsiin? Jos esim. haluaa jonkun tekemään keittiön, jonkun tekemään sähkömuutoksia jne. niin mistä tällaisia ihmisiä kysellään? Jos tuo kesäpaikka uskallettais ostaa, niin tapetointia voisin kokeilla elämäni ensimmäisen kerran. Paikka on aika lähellä isohkoa kaupunkia, joten ei missään korvessa. Mutta mitä luulette, pärjäisikö tällaiset betonilähiön kasvatit tuollaisen paikan kanssa?

Tottakai voi ostaa ja asua.
Sa voisit antaa koko remontin yhdelle urakoitsijalle, joka pitaa huolen kaikesta mita haluat talollesi tehtavan.
Ma en tieda mista urakoitsijan loydat ,mutta voit ehka kysya rakennustavaraliikkeesta.

• Tykkää
Reactions: Micosa
Keittiörempassa kyllä säästää aikalailla, jos tekee osan itse. Purkutyöt, ala&yläkaapistojen asennukset, tasojen asentaminen, hanan asentaminen, laatoitustyöt,lattian asentaminen, ym. ovat sellaisia töitä, jotka osaa kyllä jokainen perusjantteri tehdä, kunhan vaan harjoittelee ensin.

Sähkötöitä et saa tehdä.

Otatte vain projektiksi itsellenne, netistä löytyy valtavasti tietoa ja ohjeita asiaan kuin asiaan, ja jos taidot ei riitä asialle voidaan kutsua ammattilainen.

[QUOTE="Sirkkeli";25591580]Kyllä ihan varmasti kaikille hommille tekijä löytyy. Jos vain rahaa löytyy...[/QUOTE]

Näin juuri. Eri asia on sitten jaksaako kiinnostaa tai että kannattaako edes rahallisesti. Sanoisin molempiin, että ei! ;D

Jos on varaa maksaa kaikkeen työmies niin mikä ettei. Meillä ostettiin laminaattia (10e/nmetri ja kysäsin samalla että mitäs se maksais jos se asennettais niin oli 24e/nm. Laitettiin hyvillä mielin itse..:D

[QUOTE="vieras";25591576]Keittiörempassa kyllä säästää aikalailla, jos tekee osan itse. Purkutyöt, ala&yläkaapistojen asennukset, tasojen asentaminen, hanan asentaminen, laatoitustyöt,lattian asentaminen, ym. ovat sellaisia töitä, jotka osaa kyllä jokainen perusjantteri tehdä, kunhan vaan harjoittelee ensin.

Sähkötöitä et saa tehdä.

Otatte vain projektiksi itsellenne, netistä löytyy valtavasti tietoa ja ohjeita asiaan kuin asiaan, ja jos taidot ei riitä asialle voidaan kutsua ammattilainen.[/QUOTE]

laatoitustöistä olen hieman erimieltä, me ollaan paljon rempattu vanhaa ok-taloamme, mutta juurikin laatoitukset,sähköt ja putket ollaan otettu ammattilaisilta, jos miettii asunnon myyntiarvoakin, niin sieltä täältä nousevat laatan reunat lattioissa tai seinissä on kyllä totaalinen turn off...

Edelleen mietin et oliskohan meistä tommoseen. Toisaalta haluaisin lapsille ja serkuilleen sellaisen kesäpaikan, missä mummot ja vaarit ja muut sukulaisetkin voisivat heidän kanssaan aikaa viettää, kun nyt kaikki asuvat kaupungissa, ja haluaisimme muutenkin paikan missä lomailla, järven rannalla. Ajattelimme ottaa minun vanhempani "osakkaiksi" 1/3-hinnalla. Mutta tuo tekeminen mietityttää. Vaikka meillä nyt olisikin varaa laittaa paikkaan 100 tuhatta, niin en tiedä jos remontit vie kaksi kertaa vielä sen, että onkohan siihen varaa, pitkällä tähtäimellä tietty olis, mut mut... Hitsi kun tietäis jonkun kätevän työttömän, kelle antais koko urakan, mut ei kai noi ammattimiehet paljon työttöminä ole. :D

mun mielestä kannattaa ehdottomasti jos kerran tekee mieli, on varmasti avartava kokemus ja vaihtelua kaupungin kasvateille. Jos teette vain sen mikä on välttämätöntä niin ammattilaisen saa vaikka lehti ilmotuksella eikä ihan pohjattomasti maksa ellette halua luksusta. Tai googlettaa "sähkötyöt" tai "laatoitustyöt" niin luulis että firmoja löytyy. Ja kysytte tarjouksia. Mutta maalaaminen ja semmoset hommat käy sultakin vaikka olis kuin peukalo keskellä kämmentä ja ne kannattaa tehä iha itte. Aika paljon sitä osaa ku vaa rupee tekemään. Sähkötöitä ja laatoitus ja putkitöitä en lähtis kumminka ilman ammattilaista tekemään.

Semmoset teveiset, että mikään noista sun mieltä askarruttavista jutuista ei oikeesti oo mitään rakettitiedettä, ja kun sisistät sen asian, niin voin sanoa että aika voittajafiilis tulee. Maksa toki työvoimalle, mutta älä luule ettet itse pystyisi remppaan. Jopa ilman miestä. Ne asiat mistä ei tiedä, niistä voi ottaa selvää.

Isompiin remppoihin toki saa tekijöitä rahalla, mutta kyllä itsellä pitää olla asennetta ja halua ryhtyä moneen pienempään hommaan, jos tuollaiseen lähtee. Taloissa on tapana tulla yhtä sun toista pientä kremppaa. Vaikka ovenkarmeja pitää säätää, ikkunoita tiivistää tai tutkia ensin itse mikä lämmitysjärjestelmässä ehkä prakaa tms. Ei jokaiseen pikkuhommaan voi ottaa ulkopuolista tekijää ja kyllä noissa kesäpaikoissakin riittää sitä laittamista usemmaksi päiväksi kesässä, maalaamista ja kunnostamista ilman sen suurempaa "remppatarvetta". Muuten menee aika "rappioromantiikaksi" teidän talonpitäminen pian, kun paikat huutaa hellää huomaa. Rahaa kannattaa siis varata myös noihin pieniin päivityksiin sekä satalappusia myös perustyökaluihin.

Yhteistyössä