voiko huuleen tulla finni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vai onkohan se herpes tulossa? on semmonen kumma näppy,vähän arka tuossa ihan huulen yläreunassa. kumma. ei kuuota eikä tykytä tai mitään,tuntuu ja näkyy vaan pikku nyppylä.

mä en tiedä onko mulla herpes. aiemmin kerran oli samantapainen nyppylä,jota herpekseksi luulin ja hoidin herpeslaastarilla, se oli aikalailla finin oloinen ja sitten tyhmä menin sen raapimaan vahingossa rikki ja tuli semmosta "finnitöhnää". nyt siinä on punanen läikkä muistona eikä varmaan koskaan lähe pois. voiko niistä laastareista olla haittaa jos onkin vaan finni?

Alkuperäinen kirjoittaja Z:
Voi olla finni ja jos ei kerran kuumota, mitä sä sitä herpeshoitoa siihen työnnät?

no työnnän jos se on herpes? ku en tiedä? tuppaa tuo pienempi räpeltämään joka paikkaan ja kasvot kiinnostaa,ni en halua että suoraan siihen sorkkii jos on herpes siinä.

voi tulla ihan siihen huulen ja ihon rajalle. Monesti ollu isoja mustapäitä siinä.

tänään just yksi työkaveri (norjassa) ihmetteli voiko leuan alle tulla finni??? totesin vain että voi, ja voi kuule ihan mihin vaan muuallekin kehoa missä vaan on ihohuokosia ja talirauhasia.

tyttöriepu oli ihan :o kun mietti mihin kaikkialle niitä sitten voikaan tulla :D

Siinä punaisen alueen reunassa voi olla kyllä, mulle tulee. Punaisella aluella ei ole talirauhasia.

Kyllä ja ei. Huulet ovat limakalvoa, joten sinänsä siellä ei kyllä ole talirauhasia. Tämä ei silti poista sitä vaihtoehtoa, että "finni" voisi olla myös punaisella alueella. Finni on näet tulehdus (joo on talirauhasen tulehdus), mutta tulehdus voi myös levitä ympäristöönsä. Helppoa, eikö?

Teknisesti siis kyseessä ei ole finni, mutta usein muutenkin kaikkia näppyjä kutsutaan finneiksi, jotka eivät sitä olisi. Kyseessä voi olla siis levinneen talirauhastulehduksen tulehduspesäke, ns. "finni", tai esimerkiksi. follikuliitin aiheuttama nysty.

terv. tohtori house

Joo itekki rupesin pelkää et huuliherkules mut luulen et on kans finni,herpeksest mitä on kattellu ja lukenu pitäs kuumottaa ja tulla ihomainen pussi puristin ja sielt tuli kyl valkosta tohnaa niinku finnistä en usko että on huuliherpes mut nyt kun sitä on puristellu niin kyl se nyt siltä näyttää ihan tos huulen ja ihon rajamail,huuli on vaan niin herkkä alue et pieniki finni tuntuu isolt menee kattoo peilist niin ei sitä just huomaakkaan.Oon kuullu et meillä kaikilla on huuliherpes mut vituttaa jos se on jostain kaljapullosta tarttunu mielummin sit huoran pillusta.:)

Minulla on huulen vieressä finni ja on tosi kipeä. Puristin finniä ja se pieneni hieman, mutta haluan sen kokonaan pois. Onko kellään hoito-ohjeita kipeään finniin?

Yhteistyössä