Voiko huono näkö aiheuttaa kovaa päänsärkyä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuli sellainen asia mieleen, että minulla oli siinä 9-12 vuoden iässä todella usein pää kipeä, monta kertaa viikossa. 13-vuotiaana todettiin vähän likinäköä sekä hajataittoa, johon sain lasit joita kuitenkaan en käyttänyt kun mielestäni näin tarpeeksi hyvin ilmankin. Siitäkin huolimatta että optikko käski pitämään koko ajan.

No, vuodet vieri ja näkö hiljalleen huononi. Enkä pitänyt edelleenkään laseja ja lisäksi kasvoin niistä jo yli muutenkin. Mutta päänsäryt hävisivät lähes kokonaan siitä huolimatta. Lopulta lukioiässä kävin optikolla ja sain lasit joita aloin käyttämään säännöllisesti, vahvuutta oli jo yllättävän paljon siinä vaiheessa. Eikä siinä mitään, mutta tuota vain mietin että olikohan niillä päänsäryillä jotain tekemistä sen huononevan näön kanssa? Ne ovat tosiaan sen jälkeen vuosien varrella hävinneet.

Eikä nykyäänkään särje päätä jos olen ilman laseja, tosin näköni on sen verran huono ettei siristelystä ole enää hyötyä kun yksinkertaisesti en näe.
 
vierailija
Kyllä voi. Mulla ei ole vuosiin ollut silmälaseja kun ei vaan kertakaikkiaan ole varaa laittaa jotain kolmeasataa silmälaseihin. Ei eläkeläisellä ole silmälaseihinkaan varaa, ja nyt olen huomannut ettei lääkkeitäkään enää ole rahaa ostaa. Työttömänä sai niihin maksusitoumuksen mutta enää ei saa, joten se on vaan jätettävä sitten pois niitä lääkkeitä, joihin ei rahat riitä.
 
Kyllä voi. Mulla ei ole vuosiin ollut silmälaseja kun ei vaan kertakaikkiaan ole varaa laittaa jotain kolmeasataa silmälaseihin. Ei eläkeläisellä ole silmälaseihinkaan varaa, ja nyt olen huomannut ettei lääkkeitäkään enää ole rahaa ostaa. Työttömänä sai niihin maksusitoumuksen mutta enää ei saa, joten se on vaan jätettävä sitten pois niitä lääkkeitä, joihin ei rahat riitä.
Lääkeissä on maksukatto, näyttää tänä vuonna olevan 579,78 euroa.. Sen jälkeen kaikki lääkkeet maksavat 2,50 €.
 

Yhteistyössä