Voiko hum.kandi tehdä toimistosihteerin töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Valmistun tässä joskus filosofian maisteriksi, mutta oman alan (kulttuuriala) töitä ei juurikaan ole tarjolla, ellei halua jatko-opiskelijaksi. Olen aina ollut kiinnostunut myös sihteerin töistä, siis ihan tavallisista toimistotöistä, joten olsikohan mun nykyisillä kandin papereillani mahdollisuutta päästä näihin hommiin?

Alkuperäinen kirjoittaja ?!:
Sihteerille taitaa olla oma koulutus?

Niin on, kaupallinen koulutus kuten tradenomi ja merkonomi, mutta esim. merkonomin koulutus on ammattikoulua vastaava, joten kai kandi/maisteri osaa tehdä samoja hommia kuin merkonomikin ilman merkonomin tutkintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta myös FM:
Luulen, että aika monessa paikassa sinut katsotaan ylipäteväksi toimistosihteerin hommiin... valitettavasti.

Ai, mä luulin että hylkääminen tulis sillä perusteella ettei mulla ole kaupallista koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämeen Helmi:
Jaa-a, kai se on paikasta kiinni ja omista kyvyistäsi.
Jos työnäsi on esim. kirjanpito tai palkanlaskenta, niin onnistuuko ne?

Kuten sanoin, ei ole kaupallista koulutusta, mutta onko nuo sellaisia tehtäviä jotka voi oppia ilman asiaankuuluvaa koulutustakin?

Voi jos osaa, mutta kirjanpitäjäksi älä ainakaan ala ilman kunnon vastuuvakuutusta. Jos osaat yleisimmät Office-ohjelmat etu- ja takaperin, käytät sujuvasti tietokonetta ja osaat muutenkin käyttää teknisiä laitteita (muutakin kuin lisätä paperia), tiedät mistä luotettavaa tietoa haetaan jne niin miksei. Itse olen kyllä sen verran epäileväinen, että palkkaisin vain jos esim tarjoutuisit viikoksi ilmaiseksi näyttämään mitä osaat. Valitettavasti - tai onneksi - sihteerin työ on nykyisin muutakin kuin puhelimeen vastaamista, kopioimista ja kahvinkeittoa.

Yhteistyössä