Voiko hormonikierukan kanssa käyttää tamponeja??

• Viestiketjun aloittaja alapää hikoaa!!
  • Ensimmäinen viesti
alapää hikoaa!!
Kierukka on nyt paikoillaan ja lääkärin kehotuksesta pidän vuodon loppuun sidettä, mutta HYI HELVATA kun tää tuntuu kauheelta!! |O Niin hiostava ja epähygieninen, yök!

Eli oletteko uskaltaneet käyttää kierukan kanssa tamponia tai vaihtoehtoisesti kannattaisko hommata sit kuukuppi? Nää siteet on suoraan helvetistä, tämmösten kanssa en ala pelaamaan. Tippuvat lahkeesta jos juoksulenkille yritän...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi perhana, käyttääkö oikeasti kaikki kierukka-mammat siteitä?? :O Mä en voi uskoa... :(
Tämä mamma ei käytä ainakaan kun ei mitään suojaa tarvita. vuodot ja tiputtelut kun loppui vajaa vuodessa. Ja sidettäkin tartti vain ekat kuukaudet, sitten pikkuhousunsuojalla ne pari päivää...

vier
Voi perhana, käyttääkö oikeasti kaikki kierukka-mammat siteitä?? :O Mä en voi uskoa... :(
joo ne ei suosittele mut se ei tarkota etteikö voi käyttää, siinä on aina vaan oma riskinsä. Kyllä sen sit huomaa jos se ulos tulee ;)

vieras

Mä en käytä koska kuukautiset tulee kerran vuodessa ja on niin niukat että pikkuhousunsuojalla pärjää. Ennen käytin lasten vaippoja, öisin kahta päällekkäin + froteepyyhkeitä sängyn suojana. Arvaa olenko tyytyväinen???

vieras
Kerrotko sinä vieras, että miksei kuukuppia suositella?
Kuppiahan voi käyttää kierukan kanssa vai voiko?

Kierukan käyttäjille ei suositella tamponeita siitä syystä, että kierukan poistolangat voivat tarttua tamponiin, mistä ei seuraa hyvää, kun tamponi vedetään ulos. Kuukautiskuppia ei kuitenkaan yleensä laiteta emättimessä niin ylös kuin tamponia, joten sen ei pitäisi olla missään tekemisissä kierukan lankojen kanssa. Joillakin naisilla kohdunnapukka saattaa kuitenkin olla niin alhaalla, että kuppi asettuu napukan ympärille. Kannattaakin pyytää lääkäriä lyhentämään kierukan poistolangat, niin riskit minimoidaan. Koska sekä langat että kuppi ovat melko liukasta materiaalia, niiden yhteentakertuminen ei ole todennäköistä.

Lankojen pituus on hyvä myös tarkistaa säännöllisesti (vaikka aina kupin poistamisen jälkeen, jos haluaa pelata todella varman päälle), jolloin kierukan mahdollinen liikkuminen voidaan havaita. On kuitenkin syytä muistaa, että kierukan paikallaanpysyminen ei ole 100-prosenttisen varmaa vaikkei kuppia käyttäisikään, joten mikäli kierukka ei pysy paikallaan, syy ei automaattisesti ole kupin. Tästä aiheesta ei valitettavasti ole tutkimustietoa saatavilla, joten emme tiedä, voiko kupin käyttö vaikuttaa kierukan paikallaanpysymiseen, ja jos voi, miten se sen tekee ja millä todennäköisyydellä..

http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=faq#sopivuus4

tässä tietoa kuukupista

Kuppiahan voi käyttää kierukan kanssa vai voiko?
Kierukan käyttäjille ei suositella tamponeita siitä syystä, että kierukan poistolangat voivat tarttua tamponiin, mistä ei seuraa hyvää, kun tamponi vedetään ulos. Kuukautiskuppia ei kuitenkaan yleensä laiteta emättimessä niin ylös kuin tamponia, joten sen ei pitäisi olla missään tekemisissä kierukan lankojen kanssa. Joillakin naisilla kohdunnapukka saattaa kuitenkin olla niin alhaalla, että kuppi asettuu napukan ympärille. Kannattaakin pyytää lääkäriä lyhentämään kierukan poistolangat, niin riskit minimoidaan. Koska sekä langat että kuppi ovat melko liukasta materiaalia, niiden yhteentakertuminen ei ole todennäköistä.

Lankojen pituus on hyvä myös tarkistaa säännöllisesti (vaikka aina kupin poistamisen jälkeen, jos haluaa pelata todella varman päälle), jolloin kierukan mahdollinen liikkuminen voidaan havaita. On kuitenkin syytä muistaa, että kierukan paikallaanpysyminen ei ole 100-prosenttisen varmaa vaikkei kuppia käyttäisikään, joten mikäli kierukka ei pysy paikallaan, syy ei automaattisesti ole kupin. Tästä aiheesta ei valitettavasti ole tutkimustietoa saatavilla, joten emme tiedä, voiko kupin käyttö vaikuttaa kierukan paikallaanpysymiseen, ja jos voi, miten se sen tekee ja millä todennäköisyydellä

http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=faq#sopivuus4

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Tämä mamma ei käytä ainakaan kun ei mitään suojaa tarvita. vuodot ja tiputtelut kun loppui vajaa vuodessa. Ja sidettäkin tartti vain ekat kuukaudet, sitten pikkuhousunsuojalla ne pari päivää...
Toivottavasti mäkin saan heittää hyvästit menkoille joskus. Mutta en vielä ja mä haluan juoksulenkille enkä todellakaan lähde sinne libresset puntista viuhuen! :(

ellu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en käytä koska kuukautiset tulee kerran vuodessa ja on niin niukat että pikkuhousunsuojalla pärjää. Ennen käytin lasten vaippoja, öisin kahta päällekkäin + froteepyyhkeitä sängyn suojana. Arvaa olenko tyytyväinen???
Samma här!

Kierukan asentamisen jälkeen tiputteli pari viikkoa, pärjäsin pikkuhousunsuojilla. Sen jälkeen on tullut muutama satunnainen tiputtelu parin kk välein. Ei siis mitään sidettä tai tamponia vaativaa. En yhtään tykkää siteistä, joten hyvä näin :)

jemuli
voi käyttää tamponeja vaikka olisikin kierukka,jos siis tarvii mitään suojaa,itsellä menee menkat pelkällä pikkuhousunsuojalla,jes siit mie pidän,ennen ku tuli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon verta ettei mikään suojaus tuntunut riittävän

Yhteistyössä