Voiko hoitovapaalle jäädä toistamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Heh, tökeröltä näyttää tuo lause, mutta tarkoitan sitä, että jos menen töihin kun lapsi on 1,5 v., niin voinko olla vaikka puoli vuotta töissä, ja jäädä sitten taas hoitovapaalle joksikin aikaa? Mies olisi tuon ajan lapsen kanssa kotona, minkä minä olisin töissä. Rahallisesti on pakko mennä ainakin joksikin aikaa töihin, valitettavasti. :-( Töissä ollessani voisin säästää seuraavaa kotonaolopätkää varten.

Niin, meinaan kysyä maanantaina Kelasta tuota, nyt tänään kun tuollainen idea tuli mieleeni. Mutta ajattelin ensin kysyä täältä, jos joku tietäisi..

Hoitovapaan voi käyttää kahdessa osassa joten siinä mielessä mahdollista mutta jos olet työantajalle jo sopinut, että tulet takaisin vasta kun lapsi on 3 v niin työnantajan ei ole pakko suostua siihen, että tulet välissä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Siis Kelalle ei ole väliä vaikka jäisit 10 kertaa, mutta työnantaja on velvoitettu antamaan hoitovapata 2 kertaa.

Ok, hyvä juttu!! Sitten vietänkin ensi kesänkin kotona, ja vähän sen jälkeenkin.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hoitovapaata voi anoa pääsääntöisesti pari jaksoa. Jos työnantajan kanssa vain saat sovittua, että tulisit välillä töihin.

Joo, olen jo sopinut työnantajan kanssa meneväni töihin kun lapsi on 1,5 v.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Voi, jos työnantaja suostuu. Ei ole pakko suostua.

Äläs nyt puhu soopaa. Kaksi pätkää saa hoitovapaalla olla ja työnantajan on siihen suostuttava.
Työnantajalla ei ole mitään pakkoa suostua hoitovapaan keskeyttämiseen. Aloituksessa ei käynyt ilmi onko ap sopinut tulevansa töihin milloin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on:
Alkuperäinen kirjoittaja vier:

Äläs nyt puhu soopaa. Kaksi pätkää saa hoitovapaalla olla ja työnantajan on siihen suostuttava.
Työnantajalla ei ole mitään pakkoa suostua hoitovapaan keskeyttämiseen. Aloituksessa ei käynyt ilmi onko ap sopinut tulevansa töihin milloin.

Onko joku keskeyttämisestä puhunut yhtään mitään? Ei.

On pakko suostua. Hoitovapaan voi pitää kahdessa erässä kun on alle 3v lapsi. Kolmanteen erään ei ole sitte enää pakko suostua.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
koskeeko tämä sama"laki"jos jää osittaiselle hoitovapaalle?

Ei. Osittaiseen työnantajan ei ole pakko suostua, kokoaikaiseen max kahdessa osassa taas on.

Ja viime syksynä tätä selvitin kun itse näin toimin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi:
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
koskeeko tämä sama"laki"jos jää osittaiselle hoitovapaalle?

Ei. Osittaiseen työnantajan ei ole pakko suostua, kokoaikaiseen max kahdessa osassa taas on.

Ja viime syksynä tätä selvitin kun itse näin toimin :)

oon ihan luullu, että työnanatjan on suostuttava myöntämään osittaista hoitovapaata?vai onko se sit vaan kerran?

Yhteistyössä