voiko henkinen stressi väsyttää fyysisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Voiko henkinen stressi väsyttää fyysisesti?

Olen ollut viime aikoina todella väsynyt... nukahdan illalla heti kun menen sänkyyn, nukun aika hyvät yöunet ja silti aamulla väsyttää.
Päivällä voisin nukkua monet päiväunet.. tuntuu etten saa mitään aikaseksi... pakolliset kotihommat tulee tehtyä, mutta niihinkin pitää "pakottaa" itsensä...
Kävin jo kerran verikokeissa (siitä on kyllä reilusti yli puoli vuotta, mutta oireet oli samanmoiset) ja kaikki oli ainakin silloin ok...verenpaineet ja syke tosin hiukan koholla..
en keksi väsymykseeni muuta syytä kuin henkinen stressi..mutta voiko se väsyttää näin paljon??
Stressiä ja huolia on kyllä, kovastikkin.... :(

Tietenkin voi ja vaikuttaa. Miten sun kroppa voisi yöllä levätä oikeasti, jos mielessä myllää ja huolestuttaa? Ihminen on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus (hieno esseevastaus) ja kaikkien osa-alueiden tapahtumat vaikuttaa toisiinsa.

Näin mä oon ajatellutkin.. välillä vaan huolestuttaa että voiko näin järkyttävä väsymys johtua henkisistä jutuista, vai onko taustalla joku fyysinen sairaus..

Niitä raskaita henkisiä juttuja ei useinkaan huomaa, ennen kuin tilanne on ohi. Siksi mieli jaksaa sen kaiken.
Itsellä oli ihan järkyttävän raskasta pitkään. Nukutti kovasti, hiukset tippui päästä. Muutenkin stressihormonin olemassaolo todella näkyi. En muistanut asioita jne.

Kun tilanne vähän rauhoittui, nukuin 30h ihan tuosta vaan melkein putkeen.

on otettu kilpirauhasarvot..epäilinki ite niitä mut oli ok...hiukset on tosi huonossa kunnossa, tippuu päästä..
Uniapneaa tai ylipainoa ei oo, alipainon puolella mennään...

Vaikuttaako pitkällinen stressi, suru ja muut huolet sydämeen, vaikka siihen mennessä ei olisi mitään oireita sydämessä ollut , eikä ole suvussa ole rasitteita. Väsyn helposti ihan tavallisessa kävelyssäkin, saatikka lenkkipolulla? Huonosta kunnosta ei ole kysymys.

Yhteistyössä