VOIKO HAMPAIDEN TULO NOSTAA KUUMETTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammaskeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hammaskeiju

Vieras
Vuoden ikäinen tyttö, alalla kaksi hammasta ja niitten tulovaiheessa ei tullut kuumetta. Nyt ollut lähes kk ajan tosi kiukkuinen ja yöt katkonaisia. Korvat katsottiin viikko-pari sitten ja niissä ei mitään tulehdusta ollut. Annoimme illalla pronaxenia ja yöllä kuitenkin klo3 aikaan oli taas hereillä ja kuumetta oli pepusta mitattuna 38.3. Voiko tällainen kuume johtua hampaista? Kulmahammas puhjennut viikko sitten ylös ja varmaan lisää siihen on tulossa. Ei ole nuhaa, tms.

Luulis vaan että kun annettiin illalla tuota pronaxenia klo 20 aikaan, ettei sitten klo 3 aikaan vois viel olla kuumetta, mutta näin kuitenkin oli. Kiukkunen on kyllä pikku-neiti ollut kun mikä ja itkua on riittänyt. Ja kun tuo yksi kulmahammas on jo läpi tullut, mutta tulis nyt hitto soikoon ne loputkin...=)

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
voi olla, sekä kuolata, purra mitä kiinni saa, kiukkuinen..

Aivan kun mun 7kk :headwall: missä ne hampaat viipyy! Vielä sai räkätaudin päälle eikä tuota kestä kukaan... |O

Kyllä ne tulloo, joillakin tulee vauhdilla ja joillakin hitaammin..

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
voi olla, sekä kuolata, purra mitä kiinni saa, kiukkuinen..

Aivan kun mun 7kk :headwall: missä ne hampaat viipyy! Vielä sai räkätaudin päälle eikä tuota kestä kukaan... |O

Kyllä ne tulloo, joillakin tulee vauhdilla ja joillakin hitaammin..

Niin näyttää tulevan, nimenomaan hitaammin :headwall: kuukausia on hampaat olleet havaittavissa mutta läpi eivät tule sitten millään |O

Joo, voi tulla kuumetta ja meillä tulee kirkasta räkääkin aina hampaiden tullessa. Neuvolassa kerroin niin täti sanoi et moni äiti saman kertonu, vaikkei sitä missään kansissa luekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:
Hampaiden tulo ei nosta kuumetta, ei edes lämpöä. Monesti liitetään siihen kun samaan aikaan monesti, mutta itse hampaan puhkeaminen sitä ei aiheuta.

peesailen tätä. Näin olen myös lukenut. Äitit vaan luulevat että "hampaidentulo kuumeen nostavat"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hampaiden tulo ei nosta kuumetta, ei edes lämpöä. Monesti liitetään siihen kun samaan aikaan monesti, mutta itse hampaan puhkeaminen sitä ei aiheuta.

peesailen tätä. Näin olen myös lukenut. Äitit vaan luulevat että "hampaidentulo kuumeen nostavat"

Näin olen minäkin aiemmin lukenut ja nyt hiljan lastenlääkärimme sanoi samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin olen minäkin aiemmin lukenut ja nyt hiljan lastenlääkärimme sanoi samaa.

Juuri näin!!!

Yhteistyössä