Voiko flunssassa synnyttäminen olla hengenvaarallista?

• Viestiketjun aloittaja nikki pois
  • Ensimmäinen viesti
nikki pois
Kaikkea typerää sitä miettii, mutta olen ihan tosissani...
Loppuraskauden monesti muutenkin nukkuu huonosti ja on yleensä väsynyt, kun synnytyksen aika koittaa...jos siihen vielä iskee flunssa päälle ja muksu päättää tulla -onko se vaarallista äidin kannalta???
Siis voiko esim. sydän "hitsata kiinni" yliväsymyksen ja sairastelun takia -synnytyksen yhteydessä- vai onko nämä vain minun vilkasta mielikuvitusta...? :ashamed:

äitivain
se voi hitsata kiinni ihan terveenäkin..
mä menin synnyttään ja sanoin kätilölle et jotain on hätänä..kätilö siihen et höpö höpö,laps oli mun 3 ja puudute ei auttanu..
no arvatkaa miltä tuntu väkisin synnyttää lasta joka otsatarjonnassa!
tää veen kätilö uskonu vaikka itkin ja huusin että jotain on vialla..kas sitten kun multa lähti taju se oli uskonut ja mies sano et alle minuutin oli huone täynnä porukkaa ja vehkeitä.
laps vietiin happikaappiin ja mä heräsin tunti sen jälkeen jalat levällään ja värkki rikki siittä pöydältä..huh..no onneks jääny kammoa synnyttää ja poika tuli ongelmitta synnytettyä sen jälkeen..
kas tulikin purkauduttua:D

Mä synnytin just kauheessa flunssassa. Kuumetta oli yli 39, kun siellä posket punasena ponnistelin. Jäi siinä hässäkässä Panadolit pyytämättä.
Tervepumppuisena ihmisenä sydän pakahtui vain onnesta :heart:

Sydänvikaiselle toki voi olla riski. Mutta silloinhan asia varmasti huomioidaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mä synnytin just kauheessa flunssassa. Kuumetta oli yli 39, kun siellä posket punasena ponnistelin. Jäi siinä hässäkässä Panadolit pyytämättä.
Tervepumppuisena ihmisenä sydän pakahtui vain onnesta :heart:

Sydänvikaiselle toki voi olla riski. Mutta silloinhan asia varmasti huomioidaan.
No minulta on sydän tutkittu vuonna 2000 muista syistä ja mitään vikaa ei ole löydetty, pelkään kuitenkin että "jos minulla siltikin on jotain"...kärsin nimittäin raskaudenaikaisista tuplalyönneistä, jotka on moneen kertaan todettu harmittomiksi, mutta en siltikään jaksa uskoa!! Pelkään, että sydämessäni on "kuitenkin jotain"...sanokaa jotain järkevää!!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Sanotaanhan sitä että synnytys vastaa maratonia.. Urheilu flunssassa on vaarallista koska seurauksena voi olla sydänlihastulehdus. Miten siis synnytyksessä.
No ei tääkään lohduta pätkääkään...itken kohta...

vuh
Ap, hengittele syvään, yritä ajatella jotain muuta ja rauhoitu. Suurin osa synnytyksistä menee hyvin. Varsinkaan jos sulla ei ole flunssan oireitakaan, ihan turha miettiä asiaa. :hug:

Älä nyt mieti liikaa! Helppo tietty sanoa, jos on tuommoinen pelko. Oikeesti en ole kuullut, että sellaista ois tapahtunut.
Mun tuttava synnytti ( valvotuissa oloissa ) vaikka sairastaa diabetestä ja saanut kaksi infarktia alle 40-vuotiaana. kaikki meni hyvin.
Onnea matkaan :hug:

itse synnytin vuoden alussa terveen tyttövauvan lähes 40 asteen kuumeessa rv 41+1. Yöllä nousi kuume ja heti pomppas tonne 40 ja sit aamulla alkoi supistella niin paljon, että lähdettiin sairaalaan ja tyttö syntyikin sitten iltapäivällä. Ja tosiaan, itse voin hyvin, samoin vauva.

esikoinen tulossa?mä kuumotin kanssa et pumppu leikkaa kiinni h-hetkellä. :ashamed: varsinkin kun mulla oli pienoinen flunssa synnärillä. itelläni kanssa sivuääni ja sydän lyö ylimääräisiä raskauden aikaan ja varsinkin kun vielä pukkaa anemiaa.ootan toista enkä enää kuumottele itseäni moisella ajatuksella, kun synnytys kivut alkaa sitä sydäntään ei edes muista. =)

joku
huom ap..älä ole huolissasi elämä on..
mua surettaa mun ystävä sai lapsen ja jotain 4 kk synnytyksen jälkeen kuoli sydänkohtaukseen..vieläkin itkettää jäi mies,poika ja tää pieni nyytti vaille äitiä oli vain 26 vuotias.
mutta elämä on,älä ap jää murehtimaan,elä ennenkuin on myöhäistä murehtimatta.

hyvin meni
Itelläni kolme lasta joista ekan synnytin kovassa flunssassa ja kolmannen influenssassa. Synnytykset meni ihan hyvin. Kätilöt toivat jatkuvasti kuumaa juotavaa ja nenäliinoja. Älä ap huoli!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
huom ap..älä ole huolissasi elämä on..
mua surettaa mun ystävä sai lapsen ja jotain 4 kk synnytyksen jälkeen kuoli sydänkohtaukseen..vieläkin itkettää jäi mies,poika ja tää pieni nyytti vaille äitiä oli vain 26 vuotias.
mutta elämä on,älä ap jää murehtimaan,elä ennenkuin on myöhäistä murehtimatta.
Oliko ystäväsi perusterve ihminen?

Mulla oli myös huoli sydämmen kestämisestä kun kärsin rytmihäiriöistä.Synnytyksessä olin paniikissa lähes kokoajan.Pulssi oli koko synnytyksen ajan tosi korkealla kun jännitti ja pelotti niin kovasti.Selvittiin sieltä kuitenkin.

Meri-Kaisla harmaana
Mä olen molemmat synnyttänyt flunssassa. Suurin ongelma oli oikea hengittäminen, kun nenä oli tukossa ja ilokaasun ottaminen oli tosi hankalaa (en kyllä muutenkaan siitä välittänyt). Ja synnytyksen jälkeen yskiminen oli kurjaa, mutta muuten kaikki meni hyvin. Älä suotta murehdi asioista.

vieras
Minulla pitkitettiin synnytyksen käynnistystä parilla päivällä flunssan takia. Olin kyllä käynnistyksen aikaan vielä pienessä flunssassa, mutta ei se menoa haitannut.

Ei kannata pelätä ja murehtia.

7xäiti
mää synnytin kohta kolme vuotiaan kuopukseni pissatulehdus kierteisenä ja jus edellisenä päivänä oli noussu kova kuume ja sain jälleen kuurin..samalla alkoi kova yskä....ja 4,5kg poika syntyi

Yhteistyössä