voiko etävanhempi estää lapsen muuton toiselle paikkakunnalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sain siis pitkän työttömyyden päätteeksi töitä, 150km päästä. Tälläisenään työmatka on liian pitkä, haluaisin muuttaa lähemmäs, mutta lapsen isä uhkailee ties millä. Ei ole kuitenkaan tavannut lastaan moneen vuoteen, mutta tykkää hankaloittaa asioita (en saa edes lapselle passia!) Mitä ihmettä teen.

Tuskin etävanhempi voi estää sitä. Tosin jos lapsen tapaamiskustannukset nousee niin ne jäävät todennäköisesti muuttajan vastuulle - näin ainakin kaverin kohdalla. Tuo passiasiahan on sitten aivan toinen juttu - sen etävanhempi voi estää. Kannattaisi varmaan hakea yksinhuoltajuutta, jos etä ei edes tapaa lasta säännöllisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuskin etävanhempi voi estää sitä. Tosin jos lapsen tapaamiskustannukset nousee niin ne jäävät todennäköisesti muuttajan vastuulle - näin ainakin kaverin kohdalla. Tuo passiasiahan on sitten aivan toinen juttu - sen etävanhempi voi estää. Kannattaisi varmaan hakea yksinhuoltajuutta, jos etä ei edes tapaa lasta säännöllisesti.

tuskin sitä niin vaan saa, olen käsittänyt. ja pelkään, millasta kiusaa eksä alkaa tekemään sitten, jos yritän edes:(

Voi hakea yksinhuoltajuutta, mutta näkemättömyys ei ole syy siihen!itse ehdotin asianajajalle jo aikoinaan tota, mut nyt lapsi on jo 15 vuotias , on nähnyt 5 kertaa isänsä koko elämän aikana!!ex ei suostu suosiolla antamaan mulle yksinhuoltajuutta

Ei voi estää, hän voi yrittää hakea lähihuoltajuutta mutta tuhoon tuomittu ajatus jos ei kerran ole lastaan pahemmin tavannut. Eri asia olisi jos lapsella läheiset suhteet etävanhempaan ja lapsen asuinympäristö (päiväkoti/koulu) pysyisi samana jos etästä tulisi lähi, silloin etävanhempi olisi vahvoilla.

Yhteistyössä