Voiko etä päättää tavata vain toista lastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juu"

Vieras
Saman perheen lapset 4v ja 7v isä soittelee vain isommalle ja nyt haluaisi tavata vain tätä isompaa. Lapset eivät ole koskaan isällä viikonloppuja tai muutankaan siis ollenkaan. Joulupaketitki heitti oven raosta. Erosta on jo 3v. Ja asuu tossa korttelin päässä.

Tapasi lapsia silloin tällöin kun kutsuin meille tapaamaan. Enää en halua tänne meille, erinäisitä syistä. Uusia kumppaneita ei ole kuvioissa kummallakaan.

Mut siis voiko tavata vain toista?

En kyllä tiedä miksi on alkanu tuota nuorempaa karttttaa :/ Soittaa tolle isommalle siis 7v:lle ja nykyään aina useammin ei edes halua puhua pienemmän kanssa Pienempi saa hirveitä itku kohtauksia kun iskä ei pyydä puhelimeen.

Joo soitti siis eilen ja kysy et veis isomman korisottelua katsomaan. Nyt aamulla soitti lapselle itselleen asiasta, ei halunnu edes jutella pienemmän kanssa. Isommalla vatsa kipeenä, vissii jännittää ku ei isää oo tavannu pitkään aikaan. Ja en edes osaa kuvitella mikä itkuraivari oottaa iltapäivällä jos se ilmestyy hakemaan vaan tota toista.

Jos on helpompaa isälle olla yhteydessä isompaan lapseen, kun voi jo harrastaa yhdessä just matseja ym, pienemmän kanssa pitää leikkiä ja puhelimessa juttelukin on enemmän johdattelua. Luulen.

Mutta ei kivaa kuitenkaan :(

Meillä exä sanoi, kun tää toinen syntyi, ettei hänellä ole itään tunnesidettä vauvaan. Totesin vaan et ehtii se sen solmia ja senkin olen todennut että se on sitten molemmat tai ei kumpikaan.

[QUOTE="vieras";22759242]Jos on helpompaa isälle olla yhteydessä isompaan lapseen, kun voi jo harrastaa yhdessä just matseja ym, pienemmän kanssa pitää leikkiä ja puhelimessa juttelukin on enemmän johdattelua. Luulen.

Mutta ei kivaa kuitenkaan :([/QUOTE]

Niin ei siis ole ikinä käyny noiden kanssa kummankaan missään matseissa. Usein kyllä juttelee tolle isommalle, et iskä vie sinut kattoo jalista sun muuta, mut ei kylllä oikeesti sitte vie.

[QUOTE="shihtzu";22759252]Meillä exä sanoi, kun tää toinen syntyi, ettei hänellä ole itään tunnesidettä vauvaan. Totesin vaan et ehtii se sen solmia ja senkin olen todennut että se on sitten molemmat tai ei kumpikaan.[/QUOTE]

Just tota mietin, et voinko sanoo et molemmat tai ei kumpaakaan :/

En antaisi tavata ainoastaan toista. Tietenkin voi viedä isomman vain matseihin yms. mutta tasapuolisuuden nimissä on pienemmänkin päästävä isin mukaan/elämään.

Ja turhien lupausten antaminen on perseestä. Sen lopettaisin heti ens alkua. Hittooko tommosella isällä? Tuntuu ettei siitä ole kuin harmia :/

[QUOTE="Sirkkeli";22759394]En antaisi tavata ainoastaan toista. Tietenkin voi viedä isomman vain matseihin yms. mutta tasapuolisuuden nimissä on pienemmänkin päästävä isin mukaan/elämään.

Ja turhien lupausten antaminen on perseestä. Sen lopettaisin heti ens alkua. Hittooko tommosella isällä? Tuntuu ettei siitä ole kuin harmia :/[/QUOTE]

Joo, ei oo ku harmia siinä oot ihan oikeessa. Ja siis ei oo kertaakaa vieny noita kumpaakaan yhtään mihinkään.

[QUOTE="a.p";22759359]Just tota mietin, et voinko sanoo et molemmat tai ei kumpaakaan :/[/QUOTE]

Ikävä kyllä ei voi lain edessä näin sanoa. Isällä on oikeus olla lain edessä vain toisen lapsen kanssa, jos haluaa. Toki ymmärrän että tästä eniten lapset kärsii, mutta näin se vaan menee. Etällä on oikeuksia, lähillä velvollisuuksia.

Voi jumalauta...mä oikeesti kieltäisin pitämästä yhteyttä myös vanhempaa tuossa tilanteessa..Anteex mut pistää vihaks tuollaset ääliö miehet!!!

Ikävä kyllä tässä on etusijalla lapsen oikeus vanhempaansa eikä sinun kiukkusi. Ikäväähän tuo tuollainen on, mutta liian usein etävanhemmat haluavat rangaista toisiaan milloin mistäkin synnistä, ja kärsijöiksi joutuvat lapset.

[QUOTE="shihtzu";22759252]Meillä exä sanoi, kun tää toinen syntyi, ettei hänellä ole itään tunnesidettä vauvaan. Totesin vaan et ehtii se sen solmia ja senkin olen todennut että se on sitten molemmat tai ei kumpikaan.[/QUOTE]

Mutta ethän sinä voi päättää toisten ihmisten tunnesiteistä!

Yhteistyössä