Voiko e- pillerilaatan lopettaa kesken??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin suurin osa kannattaa syödä, mielummin koko laatta loppuun. Jos lopettaa liian aikaisin, kierto menee sekaisin ja pahimmassa tapauksessa koko hormoonitoiminta sammuu moneksi kuukaudeksi. Niin moni vauvantekoinnoissaan lopettaa kesken ja sit sammuu koko systeemi.

Aiemmin olen pillerit jättänyt kahdesti pois raskautumismielessä, en vaan muista söinkö laatat loppuun..molemmilla kerroilla olen plussannut 2-3kk pillereiden lopetuksesta. Kierto on ollut säännöllinen. Kai se pitäisi malttaa loppuun vetästä, puolet jäljellä..

Kokemuksia???

[QUOTE="hilu";23821503]mä lopetin puolessa välissä eikä siitä mitään pahaa seurannut.. olinkin jo raskaana 2kk kuluttua...[/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä!

Olen ihan täpinöissäni, ei malttaisi syyä loppuun asti.. =D

Itse olen ainakin kuullut, että suositellaan syömään laatta sen takia loppuun, että kuukautiset tulisivat suurinpiirtein oikeaan aikaan. Kun keskellä laattaa lopettaa, voi ensimmäiset menkat tulla vähän miten sattuu ja sitten on vaikeampaa laskea laskettu aika, jos ei ole varma kierron pituudesta.

Mutta itse jätin ensimmäisellä kerralla laatan 10:n pillerin jälkeen ja tulin samantein raskaaksi. Tällä kertaa söin 7 pilleriä, jätin kesken ja tulin toisesta kierrosta raskaaksi. Että ei minulla ainakaan mennyt hormonitoiminta mitenkään erityisemmin sekaisin, että olisi raskaaksi tulemista haitannut

Yhteistyössä