Voiko Diapamia käyttää imetyksen aikana? Kellekään määrätty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Minulle lääkäri antoi Diapam-reseptin, koska edessä on taatusti rankat hautajaiset ja halusin jonkin rauhoittavan lääkkeen, että pysyn kasassa edes lasten takia... :(

No joka tapauksessa, voiko Diapamia käyttää imetyksen aikana? Lääkeinfo.fi sivuston mukaan ei voi käyttää imetyksen aikaan, kun lääkeaine imeytyy äidinmaitoon. Lääkäri mietti kauan että voiko käyttää mutta päätti antaa reseptin koska "ei sitä niin paljon maitoon päädy" oli päätös. :/

Kokemuksia ja tietoa?

Soittaisin huomenna teratologiseen tietopalveluun ja kysyisin vielä sieltä toisen mielipiteen.
Teratologinen tietopalvelu
Avoinna arkisin klo 9-12
puh: (09) 4717 6500

Uskoisin kuitenkin, että satunnainen lääke ei haittaa, jos lääkäri niin tuumi.

Diabameissako sitten ajattelit nostella lapsiasi? Haluatko antaa itsestäsi vaikutelman jotta olet huumattu? Juu, sen kyllä huomaa kun on tarpeeksi mömmöjä.. Jos pelkäät omaa reaktiotasi niin olisiko parempi laittaa lapset hoitoon pariksi tunniksi tai sitten jättää menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietis vielä;25180578:
Diabameissako sitten ajattelit nostella lapsiasi? Haluatko antaa itsestäsi vaikutelman jotta olet huumattu? Juu, sen kyllä huomaa kun on tarpeeksi mömmöjä.. Jos pelkäät omaa reaktiotasi niin olisiko parempi laittaa lapset hoitoon pariksi tunniksi tai sitten jättää menemättä.

Minä olen joutunut hoitamaan lapsiani kymmeniä kertoja diapamia otettuani. Joskus vaan ei ole vaihtoehtoja...

[QUOTE="vieras";25180598]Minä olen joutunut hoitamaan lapsiani kymmeniä kertoja diapamia otettuani. Joskus vaan ei ole vaihtoehtoja...[/QUOTE]

Joo ymmärrän jotta aina ei tokikaan ole vaihtoehtoja, surullista sinänsä :( Mutta jos diapameja otetaan henkiseen kipuun niin mielestäni saattaa olla vaihtoehtoja, toivottavasti ainakin..

Alkuperäinen kirjoittaja mietis vielä;25180578:

Hah.

(Ei se sulle kuulu, mutta en nostele lapsia ja kaipa sinne hautajaisiin joku muukin tulee minun ja lasteni lisäksi... että voipi sitten vaikka nostella lapsia. Hah.)

Yhteistyössä