Voiko autokaupan perua?!

  • Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
Epätoivoinen
Vaihdoin vanhan autoni vähän tuoreempaan ja vähemmän ajettuun paikallisen automyyjän kautta. Ostohetkellä autoss aoli jo rengas sökö, joka kyllä hoidettiin sitten myöhemmin myyjän puolelta kuntoon. Sitten lopahti akku... muutaman minuutin virtojen päälläolon jälkeen. Eli akku on ihan finaalissa. Nyt sitten autosta pahti tänään yksi puola, jonka remontti maksaa taas omansa ja auto on ollut minulla ajossa vasta 400 kilometrin verran. Voiko autokauppaa peruuttaa ja millä perusteilla? Välirahaa ei ole vielä maksettu, kun tilisiirrossa vielä matkaa eräpäivään...vanha auto kävi käsirahasta...
 
Epätoivoinen
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
voi tuollaisessa tapauksessa
Mistähän selviäisi oikein lakipykälien kanssa, onnistuisiko kaupan purku?
Kauppias on onneksi sellainen puolituttu, että hänen kanssaan asiasta sopiminen voisi mennä hieman helpommin...


 
heze
Allekirjoitin autoliikkeessä tilaussopimuksen uudesta autosta ja autoliike haluaa nyt välttämättä toimittaa auton minulle - mitään käsirahaa en ole vielä maksanut enkä mitään rahoituspaperias en ole vielä allekirjoittanut. Valitettavasti pari päivää tuon tilausopimuksen allekirjoituksen jälkeen sain sairauskohtauksen ja lääkäri minut vuoden ajokieltoon. Tietääkö kukaan miten purkaa tai perua kauppa.
 
Karvinen
Alkuperäinen kirjoittaja heze:
Allekirjoitin autoliikkeessä tilaussopimuksen uudesta autosta ja autoliike haluaa nyt välttämättä toimittaa auton minulle - mitään käsirahaa en ole vielä maksanut enkä mitään rahoituspaperias en ole vielä allekirjoittanut. Valitettavasti pari päivää tuon tilausopimuksen allekirjoituksen jälkeen sain sairauskohtauksen ja lääkäri minut vuoden ajokieltoon. Tietääkö kukaan miten purkaa tai perua kauppa.
Lääkärintodistuksen kanssa automyyjän puheelle vain. Pitäis onnistua. Normaalisti kaupan purkuraha on 10% kauppasummasta, mutta lääkärin todistuksella tuo purkuraha poistuu tai ainakin pienenee. Rohkeasti vain myjän puheille...
 

Yhteistyössä